Aan diegene die het roadbook op de 'echte' wijze rijden, zitten er enkele adders onder het gras. WP27 staat een pijl naar rechts, deze moet links zijn. Tevens is mijn mening dat nog veel te weinig aanduidingen in het roadbook staan, om het te kunnen rijden op papieren roadbook alleen (hoofdzakelijk tussen WP24 en 25).
Vandaag rijden vele motorrijders met een GPS, maar ik ben er zeker van dat dit niet iedereen doet. In een kwalitatief hoogstaand tijdschrift als M&T, vind ik dat jammer. Als het papieren roadbook toch niet meer moet en/of kan dienen, zou het ook weggelaten kunnen worden.
2 extra opmerkingen.
- Mooiste route van het jaar, zeker rijden, als het nu niet meer lukt, bewaren tot volgend jaar!
- Tussen WP24 en 25, 1.2 km offroad, bij en na slecht weer, niet ideaal.
Ik denk dat ik dat stukje onverhard gelocaliseerd heb in het gps-bestand. Tussen Cornimont en Rochehaut ligt een stukje weg met als naam 'weg'. Dat is verdacht en duidt dikwijls op gedeeltelijk onverhard.
Als het inderdaad dat stukje is, dan vind ik het zelfs heel raar, want daardoor laat men het klassieke uitzichtpunt in Rochehaut links (of beter gezegd, rechts) liggen. Ik heb mijn route in elk geval al aangepast.
Ik merk trouwens net dat ik gisteren vraag 1 gepasseerd ben, zonder dat ik het wist.![]()
Het onverhard ligt inderdaad tussen Cornimont en Rochehaut. Het lijkt mij ook beter om Cornimont letterlijk links te laten liggen en er niet naar afslaan, maar 1 straat verder rechtstreeks naar Rochehaut te rijden.
Het was gisteren inderdaad behoorlijk druk in de buurt van Falenne, de meesten kwamen vanuit de andere richting als RBR10 maar we moesten wel dezelfde afslag nemen. Was er een motortocht georganiseerd?
@ST1100, volgens mij niet per ongeluk, de 'fout' zit in de Garmin file, maar ook in de Tripy file. Maar degene die het roadbook op papier rijden, slaan vanzelf niet af richting Cornimont en als ze de hoofdweg volgen, wel in Rochehout komen, als ik Tripy RoadTracer mag geloven.
Laatst gewijzigd door MikyBiky001; 17-10-11 om 16:38.
Zou het kunnen dat de route uit de RBR 2007 of 2008 komt. Want ik meen mij in die streek een stuk onverhard vanuit een dorp bergaf door een bos te herinneren. Als dat het geval is dan zou dat willen zeggen dat ze de route niet herwerkt en/of nagereden hebben gewoon copy paste met de fouten van toen er gratis bij.
Ik vind het eigenlijk al niet kunnen , voor een professioneel tijdschrift , dat een route met fouten en moeilijkheden in het bolleke/pijltje roadbook of de gps-files uitgegeven wordt. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om die al eens te laten rijden door "bevriende motorrijders" om de fouten te elimineren. Enja , ik weet dat ook wel dat een zet of andere fout al eens kan gebeuren maar als het elke keer is , dan is dat toch eerder een gebrek aan willen/kunnen volgens mij en dat is ook één van de redenen dat ik m&t (bijna) niet meer koop. Spijtig maar het ligt aan hun eigen.
De rondrit van Waypoint Kessel-Lo. Door het goede weer is er volgens mij redelijk veel volk op af gekomen.
@st1100 : Eén van de vroegere RBR-rallies volgde een onverharde weg van Corbion naar Vresse. Corbion, niet Cornimont, maar wel daar in de buurt. Deze RBR gaat trouwens ook door Corbion. Maar het is wel in de tegengestelde richting; het is dus geen kopie van die route.
Zaterdag ook RBR10 gedaan en ik moet zeggen, deze is voor mij DE mooiste van alle RBRallys !
Behoudens het stukje offroad hebben we er echt dubbel en dik van genoten..
Thuis rond 0745u vertrokken met 1° Celcius en in Namur rond 09:45 bij zo'n 5° vertrokken na de koffie..
De maas was bedekt met een prachtig mist- tapijt, net een bedje van watten, en soms reden we door de mist aan een snedig tempo door de vele bochten.
Back home rond 19:00 stond er 505km op de teller.
Het stukje offroad weg naar Cornimont heb ik uit de route gehaald en de route op de GPS bewaard want deze route wil ik zo snel mogelijk nog eens overdoen.
Awel, tis lang geleden, maar ik ga morgen geven ze goed weer en ik heb congé, dus ga ik nog eens een RBR-ke rijden. Die nr 10 ziet er op de kaart inderdaad heel goed uit. Het stukje off road eruit gehaald, en ik heb weer heel wat kilometers rijplezier voor de boeg.
Wie toevallig ook een dagje vrij heeft mag gerust mee !
Veel plezier, and keep it safe!!!
Grtzz, M.