Welkom bij Motorforum.
Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 82
    50cc

circuitcursus via Aktief

Haai,

Ik zou samen met een SV-rijder dit jaar zo eens mee de moto op circuit willen peren. Niet voor de snelheid, want dat heeft mijn oud brik niet, maar wel om bv op een deftige manier zo een bocht te leren ronden. Na wat rondsnuisteren, hebben we verschillende mogelijkheden gevonden om dat te kunnen realiseren:

- Via Aktief heb je 3 mogelijkheden om het circuit op te kunnen:
    => RECE (RijErvaring door CircuitErvaring)
    =>RACE-initiatie
    => vrij rijden/track day
    €150

- Via Motorsportschool Zolder kan je ook een cursus volgen
    => niveau 1: theorie + 5 sessies van 20 min
    €110

Via Trackdays
    => vrij rijden, voor beginnersgroep rijdt er een voorrijder
    +/- €80

Vrij rijden kunnen we dus ook in overweging nemen, maar voor een eerste keer hebben we toch liever wat uitleg en begeleiding.

De voorkeur zou uitgaan naar een RECE-cursus van Aktief, omdat we denken dat het er daar iets normaler zal aan toegaan dan in Zolder, waar je tussen allemaal opgefokte racers terecht komt .
    Enkel jammer van de kostprijs + het feit dat de meeste cursusdagen in de week vallen, en (bijna) nooit in het weekend...
    De afstand tot bv. Croix is het probleem niet, scheelt vanuit Gent tov Zolder maar 10 km.

Wie heeft ervaring met wat, en wat vond je ervan?

750cc

Re: circuitcursus via Aktief

RECE is subliem, was in '95 ook mijn eerste circuitervaring met m'n ouwe Bol d'or. Magisch moment in mijn memorie ! Zeker doen hoor ! De RACE en zeker ginder op Zolder is meer voor de mannen die rÃ*p willen gaan. RECE is ideaal voor mensen die goed willen gaan.
    Know what you know, and don't know what you don't know...

50cc

Enkel jammer van de kostprijs
    Bij Aktief kan je betalen met de opleidingscheques voor werknemers, misshien kom je daar ook voor in aanmerking?
    Dat scheelt 50%....
    Always Look on the Bright Side of Life!

50cc

Ik heb zelf de RECE cursus gevolgd en eens een dag vrij rijden gedaan via Trackdays.be. RECE is een echte rijvaardigheidscursus: oefeningen slalom, remmen en uitwijken, 1 gear no brake, circuitverkenning met theoretische uitleg over de ideale lijn en een 3-tal sessies vrij rijden. Geen knietje leggen dus maar wel duidelijk je eigen grenzen verleggen met goede begeleiding.

Vrij rijden met Trackdays heeft me aangenaam verrast, "slechts" 75 euro (geen mogelijkheid opleidingscheques) maar toch ook goed begeleid: 2 instructeurs per groep beginners die in de eerste sessie voor- en achterrijden en de ideale lijn tonen. Tweede sessie een snelle en trage groep telkens met voorrijder, daarna nog 4 sessie volledig vrij. De instructeurs staan altijd open voor vragen en je kan ze gerust ook eens vragen om je te volgen en dan commentaar te krijgen achteraf.

In april doe ik de RACE cursus, dan weet ik weer iets meer. Kan iemand me zeggen of ik op die cursus nog terecht kan met mijn 10 jaar oude Honda VFR 800, of kijk ik toch beter uit naar iets sportiever?? Verder iemand ervaring met RACE?

50cc

Je kunt gerust met je 10 jaar oude motor deelnemen aan de RACE cursus. Het zijn niet alleen nieuwe of snelle sportmotoren die hier mee rijden. Ikzelf heb deze cursus al 3 keer gevolgd (o.a. in Folembray en Croix). Wat ze je vooral aanleren is: ideale en snelle rijlijnen kiezen, juiste zithouding op motor, rempunten leren herkennen, en indien mogelijk ook knie-downs. Dit wordt alles aangeleerd in een vlot, maar zeker niet te snel tempo. Voormiddag zijn er 4 a 5 sessies voorzien van 20 min. Dit gebeurt telkens met 1 instructeur voor ongev. 8-10 deelnemers. Namiddag zijn er dan nog 3 a 4 sessies vrij rijden. Zeker doen, have fun en misschien zie ik je wel.

50cc

Ik kan de RACE ook alleen maar aanraden
    Kei goede uitleg, en ge leert veel bij
    dit jaar zal t voor mij ni lukken (centjes gaan naar congés) maar volgend jaar wil ik terug race doen
    333 ~half evil

250cc

Wie weet kan ik dan ook weer meedoen, en anders het jaar erop
    Ex-VFR-genietster - Ex-M&T-forumlid - Ex-Z1000-rijdster - fonkelnieuwe GS-duozitster (eat this ... Roadsterke)

TRX
    TRX is offline.
    1000cc

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BladeRR
    Je kunt gerust met je 10 jaar oude motor deelnemen aan de RACE cursus. Het zijn niet alleen nieuwe of snelle sportmotoren die hier mee rijden. Ikzelf heb deze cursus al 3 keer gevolgd (o.a. in Folembray en Croix). Wat ze je vooral aanleren is: ideale en snelle rijlijnen kiezen, juiste zithouding op motor, rempunten leren herkennen, en indien mogelijk ook knie-downs. Dit wordt alles aangeleerd in een vlot, maar zeker niet te snel tempo. Voormiddag zijn er 4 a 5 sessies voorzien van 20 min. Dit gebeurt telkens met 1 instructeur voor ongev. 8-10 deelnemers. Namiddag zijn er dan nog 3 a 4 sessies vrij rijden. Zeker doen, have fun en misschien zie ik je wel.
    Dit is een beetje heel optimistich denk ik.
    Als ik het me goed herinner zijn er 6 sessies over de ganse dag .

Voor de meeste (onervaren) rijders is 6 sessies op 1 dag meeeeer dan voldoende.
    Bij vrij rijden zijn er al veel mensen die geen 6e sessie rijden omwille van vermoeidheid .
    http://im-designracing.be/

1000cc

het zijn inderdaad 5-6 sessies op een dag bij zowel de RECE als de RACE. De 6e sessie is doorgaans een gemengde sessie met beide groepen (de meesten zijn dan toch al aan het inpakken).
    En de leeftijd of het type van je motor maakt echt niet uit hoor. Ik heb de RACE al gereden met zowel een TDM als een SV650 (oude model). En er rijden daar zelfs af en toe zeer fijne ladies mee op een CB500
    En ik kan u verzekeren dat ge gaat moeten gas geven om die bij te houden

Als je geen of weinig circuitervaring hebt kan ik de cursussen van Aktief alleen maar aanraden.
    Kawasaki KLE650A Versys '07 - Yamaha TRX850 '96 - Yamaha WR250F '06 - Suzuki DRZ400E '01 (sleutelprojectje)

roamer... wanderer... nomad... vagabond...

50cc

't zal wellicht wel de RECE-cursus worden van Aktief. Ik ben enkel nu nog wat aan't uitvogelen wanneer ik mij kan vrijmaken dervoor.
    maar 'k heb der wel zin in

Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste

Forum rechten