Welkom bij Motorforum.
Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 51 tot 55 van de 55

Onderwerp: Thomas Cook

1000cc
    Met een simpele blik op een Michelinkaart kan je toch wel heel goed inschatten hoe druk een bepaalde baan kan zijn.
    Andorra zelf is natuurlijk niet zo'n goed voorbeeld omdat er maar een beperkt aantal alternatieven zijn voor de hoofdbaan erdoor.

Ik heb al menig vakantieroute uitgestippeld met een kaart vanuit mijn luie zetel. Dat kost echt niet veel inspanning. En die routes zijn stuk voor stuk uitstekend gebleken. Zeker in de bergachtige streken. En dat is enkel maar omdat je met een klein beetje gezond verstand erg gemakkelijk de minder interessante stukken kan mijden.
    Kawasaki KLE650A Versys '07 - Yamaha TRX850 '96 - Yamaha WR250F '06 - Suzuki DRZ400E '01 (sleutelprojectje)

roamer... wanderer... nomad... vagabond...

50cc
    Merk moto
    SUZUKI
    Type moto
    BANDIT 1200S
    Bouwjaar moto
    2001
    Ik maak ook al een aantal jaren zelf mijn motorreizen.
    Dit alles onder het motto : "Wat je zelf doet , doe je best".
    Ik maak mijn routes op routeyou.com. Je kan hier kiezen tussen Motor-snelste , Motor-kortste en Motor mooiste .
    Deze laatste gebruik ik altijd , en zijn altijd ongelooflijk mooie banen. Je krijgt er ineens de bezienswaardigheden in de buurt bij.
    Ik zet dan achteraf de routes over naar Mapsource om ze zo in de GPS te zetten.

750cc
    Merk moto
    honda
    Type moto
    cbr250r
    Bouwjaar moto
    2012
    Als ik dat zo lees van verschillende mensen dat er heel veel werk in routes kruipt begin ik mij wel vragen te stellen over mijn eigen "voorbereiding" voor een reis naar schotland volgend jaar. Ik heb eerst via verschillende forums via de zoekfunctie's info gezocht (met nogmaals een bedankje aan de forummers hier die me enorm geholpen hebben met hun reisverslag), vervolgens met deze info, namen van colls, mooie plaatsjes die zeker moeten bezocht worden, schoon verbindingswegen enz... aan de slag gegaan om dit alles in een route te gieten. En ben in totaal (opzoekwerk en alles inclussief) 3 a 4uur bezig geweest, dat is al. Enkel de boot moet nog geboekt worden, en B&B zoek ik ter plaatse uit (heb wel een zeer ruime lijst samengesteld van de meeste interessante overnachtingsplaatsen die ik op mijn route tegenkomt, ook ziekenhuizen, motodealers enz heb ik allemaal al opgezocht). Ik zal het misschien wat onderschatten (tis mijn allereerste motoreis) maar alles in totaal ben ik dus GEEN 5uur bezig geweest met de voorbeiding en het lijkt me toch vrij compleet in elkaar te steken en als mijn gemaakte route mij niet aanstaat dan volg ik gewoon mijne neus ginder ter plaatse, of als ik goesting heb om een dag langer op een plaats te blijven dan doe ik dat gewoon. Door mijn beroep zijn mijn dagen letterlijk tot op de minuut gepland een heel jaar aan een stuk, in mijne vakantie doe ik gewoon mijn goesting zonder met iemand rekening te moeten houden. Ik moet alleen zien dat ik op tijd mijnen boot haal, en dat is al! Gaat dat tegenvallen? Is goed mogelijk, maar ik zal dan de schuld bij geen enkele instantie kunnen leggen en bijgevolg geen frustratie's hebben, gewoon het avontuur tegemoet en we zien wel.

F M
    F M is offline.
    1000cc
    Merk moto
    BMW
    Type moto
    R1200RT
    De ene wil dat alles op zijn reis minutieus gepland is, de ander wil gewoon zijn neus achterna. Ieder doet zijn eigen zin. Op 5 uur kan je inderdaad schitterende routes maken. Sommigen maken helemaal geen routes vooraf. Anderen sleutelen daar nog veel meer uren aan tot ze voor hen perfect zijn (zo ben ik er eerder ene). Nogmaals, ieder zijn zin.

Ik wens je een fantastische reis toe. Schotland een beetje kennend, ben ik ervan overtuigd dat de reis je geweldig zal meevallen.

Ik ben geen BMW-rijder, maar een motorrijder die niet toevallig met een BMW rijdt.
    (Ik weet het, dit is plagiaat van PaulRT, maar ik heb nu eenmaal zelf weinig inspiratie)

50cc
    Merk moto
    BMW
    Type moto
    1200 gs adventure
    Bouwjaar moto
    2009

Horizon

Weet uit ervaring dat Horizon echt wel heel goed is Prijs / Kwaliteit prima in orde . Denk erover om volgend jaar naar Schotland te gaan met Horizon.

Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456

Forum rechten