Welkom bij Motorforum.
Resultaten 1 tot 6 van de 6
    50cc
    Merk moto
    SUZUKI
    Type moto
    BANDIT 1200S
    Bouwjaar moto
    2001

4- Daagse Zwarte Woud

Half mei 2012 plan ik een 4-daagse naar het Zwarte Woud.
    Voor mij is dit totaal onbekend gebied ( vorig jaar wel bij de buren = Vogezen geweest) , dus alle info wat betreft routes , bezienswaardigheden en slaapgelegenheden zijn welkom.
    Ik probeer zoveel mogelijk de hele grote banen te vermijden en ga graag iets bezien.

Alvast bedankt.

250cc
    mijn herinnering is vooral dat de onderste helft 't mooiste/leukste was om te verkennen.
    in't zwarte woud vind je wel wat meer 'dichtklappertjes' dan wat je in de vogezen gewoon zou zijn.
    remmen vóór de bocht!! 611 pitstops op m&t gedaan

F M
    F M is offline.
    1000cc
    Merk moto
    BMW
    Type moto
    R1200RT
    Het is een rijdersparadijs, maar relatief weinig te zien om te bezoeken.

125cc
    Merk moto
    Yamaha
    Type moto
    FJR 1300 AS
    Bouwjaar moto
    2008
    Eigenlijk is het heel simpel, gelijk waar je rijdt is het tof rijden, zelf zonder doel wat rondtoeren blijft er aangenaam en verrassend….. de grote verbindingswegen zoals de 33 probeer je een beetje te vermijden maar voor de rest is het één en al plezier.

Wat is volgens mij zeker de moeite:

L 124 Freiburg – Todtnau, vooral het stuk tussen de K4955 en K4958 een mooie brede baan met fantastische bochtjes (opgelet verboden voor motorrijders in het weekend!) Nadeel is wel dat je door Freiburg moet tenzij je natuurlijk rechtsomkeer maakt en de baan terugneemt en dus dubbel plezier hebt….

L186 Waldkirch – Sankt Peter , halverwege heb je een stop nabij Kandel, een kleine wandeling achter het hotel brengt je naar een uitkijkpunt waar je bij mooi (klaar) weer de Alpen kan zien.

K4987 – K 5752 Neuhäusle – Neukirch, ook bekend als de Hexenloch, een mooi klein baantje met een oude watermolen die je gratis kan bezoeken en waar je lekker kan eten, al 2 keer daar gegeten maar de bediening is wel niet van de rapste….

K5370 Oppenau – Allerheiligen – B 500, in Allerheiligen heb je een mooie wandeling naast de watervallen.

B500 Baden-Baden – Freudenstadt, bekent als de Schwarzwaldhochstrasse . Eigenlijk loopt die B500 door heel het Zwarte woud en dus kun je hem nog voorbij Freudenstadt ook nemen.

De grootste watervallen in het Zwarte Woud (wel betalend) vind je in Triberg ook gekend als de stad van de Koekoeksklokken.

Groetjes,
    Jopet
    Alles wat omhoog gaat komt ook weer naar beneden, behalve mijn gewicht....

50cc
    Merk moto
    SUZUKI
    Type moto
    BANDIT 1200S
    Bouwjaar moto
    2001
    Alvast bedankt mannen voor de info.

250cc
    Merk moto
    Suzuki
    Type moto
    V Strom DL 1000
    Bouwjaar moto
    2006

Cool

Deze zomer ook naar het zwarte woud geweest.

Neem is een kijkje bij That's motortoers. ( Google maar even )

Super hotelleke, lekker eten. En goede toeren volledig voor je uitgestippeld.

En de Prijs viel goed mee.

grtz Drummer.
    Eerst nen Transalp XV 650 Nu ne Suzuki V Strom DL 1000

Als het de eerste keer niet lukt, probeer het dan eens op de manier van je vrouw

Forum rechten