Welkom bij Motorforum.
Resultaten 1 tot 4 van de 4
    50cc

Motoreizen in Scandinavië met een huurmotor

Hallo!

Iemand geinteresseerd in Scandinavie reizen met een huurmotor?

Ik ben een Vlaming die al 10 jaar in het Zuid-Westen van Zweden woon, op 20km van de Noorse grens. Ik heb al heel wat kilometers achter de rug in Zweden, Noorwegen en Finland en ben zelf al een paar maal naar de Noordkaap gereden.

Ik vraag mij af of er interesse is voor huurmotoren voor trips en vakantie in Noorwegen of Zweden. Mijn idee is dat mensen met het vliegtuig naar hier komen en dan hier motoren huren voor locale trips of langere reizen.

Ik kan bijstaan met verscheidene routes aanmaken, afhalen aan luchthaven (Oslo/Rygge of Göteborg) en slaping, vakantiehuis, kampeergerief, hotel, camping,etc.

Graag wat reactie´s over dit idee. Wat voor motoren? Ik denk zelf aan BMW GS of Honda Varadero (wat minder duur in aankoop). Zou zo’n reispakket iets zijn dat jullie zelf ondernemen? Vinden jullie begeleiding noodzakelijk? Alle feedback is nuttig!

Alvast van harte bedankt,
    Marnix

250cc
    Merk moto
    BMW
    Type moto
    K 1300 S
    In theorie zou dat een goed idee zijn en zelfs het overwegen waard. Maar ik vrees dat de scandinavische prijzen voor de huurmotoren roet in het eten gaan gooien. En ten tweede is de boot van Kiel naar Oslo een goed alternatief voor met uw eigen moto te gaan. s'Morgens vroeg vertrekken (s'nachts eigenlijk) ,800 km autobahn om tegen de middag de boot te nemen in Kiel.

"vakantiemodus aan" en de volgende dag s'morgens kan de reisn door Noorwegen beginnen....

F M
    F M is offline.
    1000cc
    Merk moto
    BMW
    Type moto
    R1200RT
    With stupid.

Noorwegen is nog net binnen bereik om met eigen motor te reizen.

Ik denk dat het enkel voor de kapitaalkrachtigen die weinig tijd hebben een goed alternatief zou kunnen zijn. En als je zegt kapitaalkrachtigen, dan denk je natuurlijk aan het type motor GS, Super Tenere,... En dan zou je waarschijnlijk ook begeleiding moeten aanbieden. Maar dat betekent veel investeren en weinig garantie op succes.

1000cc
    Merk moto
    BMW - VESPA
    Type moto
    R1200GS / 300GTS
    Bouwjaar moto
    2007-2009
    Enduro's misschien?
    Als de kat van huis is, is er nog steeds het poesje van de buurvrouw!

Forum rechten