Welkom bij Motorforum.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: naar schotland

50cc
    Merk moto
    Honda
    Type moto
    varadero
    Bouwjaar moto
    2005

gewoon doen!

Ben deze zomer met z'n tweetjes naar Schotland geweest. 2 weken, met tent. Varadero goed bepakt. Tanken is echt geen probleem, net als hier moet je je gezond verstand gebruiken.
    Heb gekampeerd, maar B&B kom je overal tegen. In mei moet je zeker niet reserveren.
    Regen hoort nu eenmaal bij Schotland, 't is een beetje zoals Whisky.
    Wat ik zelf een aanrader vind is het noordelijk stuk doorsteken, oost-west of omgekeerd.De single tracks daar zijn echt de moeite. Je komt als eens een kudde red deers tegen, of een arend in de lucht.
    Info genoeg alom. In elk geval, vervelen hoef je je niet te doen in Schotland.
    Enjoy !

125cc
    Merk moto
    Yamaha
    Type moto
    XT1200Z Super Tenere
    Bouwjaar moto
    2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lucsa Bekijk berichten
    Tijdens onze 2 reizen in Schotland ook geen B&B's gebruikt die 100£ rekenden per nacht.
    Wens je gebruik te maken van de SYHA jeugdherbergen, kan je gewoonweg hier lid worden voor 15€ (voor een jaar).
    Daabij krijg je nog een kortingsbon van 9€ te gebruiken in één van de Belgische jeugdherbergen.
    Jeugdherbergen in Vlaanderen (Belgi) - Comfortabel en modern ! - Jeugdherbergen

Alle info (routes, B&B's, bezocht,..) over onze 2 reizen vind je hieronder.
    SCHOTLAND MET DE MOTOR
    SCHOTLAND MET DE MOTOR
    In een van de Vlaamse jeugdherbergen moet dat zijn (dacht ik)
    Met die kortingsbon kan je ook in de jeugdherberg van St Vith terecht. (Die behoort tot de Vlaamse federatie)

750cc
    Merk moto
    honda
    Type moto
    cbr250r
    Bouwjaar moto
    2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lucsa Bekijk berichten
    Tijdens onze 2 reizen in Schotland ook geen B&B's gebruikt die 100£ rekenden per nacht.
    Wens je gebruik te maken van de SYHA jeugdherbergen, kan je gewoonweg hier lid worden voor 15€ (voor een jaar).
    Daabij krijg je nog een kortingsbon van 9€ te gebruiken in één van de Belgische jeugdherbergen.
    Jeugdherbergen in Vlaanderen (Belgi) - Comfortabel en modern ! - Jeugdherbergen

Alle info (routes, B&B's, bezocht,..) over onze 2 reizen vind je hieronder.
    SCHOTLAND MET DE MOTOR
    SCHOTLAND MET DE MOTOR
    Super verslagjes. Hier heb ik echt wel veel aan, bedankt!

125cc
    Merk moto
    Yamaha
    Type moto
    XT1200Z Super Tenere
    Bouwjaar moto
    2011
    Hier nog eentje van mijn reis, alweer twee jaar geleden
    Schotland 2009

50cc
    Merk moto
    yamaha
    Type moto
    FJR1300
    Bouwjaar moto
    2009
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk berichten
    In een van de Vlaamse jeugdherbergen moet dat zijn (dacht ik)
    Met die kortingsbon kan je ook in de jeugdherberg van St Vith terecht. (Die behoort tot de Vlaamse federatie)
    Nog even gekeken op de site naar de uitleg:

Bij ieder lidkaart krijg je een bon voor korting (9 euro) in de meeste Vlaamse jeugdherbergen (nl. Antwerpen, Bokrijk, Brugge (Europe), Gent, Kortrijk, Leuven, Maldegem, Mechelen, oostduinkerke, St Vith, Voeren, Westerlo en Zoersel) en 5 euro in de overige Vlaamse jeugdherbergen (nl. Blankenberge, Dudzele, Brussel (Bruegel), Geraardsbergen, Laarne, Oostende en Ronse), de Waalse (nl. Bouillon, Brussel (Gen.Europe), Champlon, Liege, Malmédy, Mons, Namur en Tournai) en Luxemburgse jeugdherbergen (nl. Beaufort, Bourglinster, Echternach, Hollenfelds, Larochette, Lutzhausen, Vianden en Wiltz).
    Groetjes Sabien & Luc

750cc
    Merk moto
    honda
    Type moto
    cbr250r
    Bouwjaar moto
    2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk berichten
    Hier nog eentje van mijn reis, alweer twee jaar geleden
    Schotland 2009
    Echt super tof geschreven, leest heel aangenaam. Heel erg bedankt om dit te willen delen, hier heb ik echt hopen informatie aan, thanx!!!

50cc
    Merk moto
    Honda
    Type moto
    VFR800
    Bouwjaar moto
    2007
    Mijn vrouw en ik hebben in 2008 tien dagen rondgetoerd in Schotland en een combinatie van hotel, B&B en jeugdherbergen gedaan.
    In de jeugdherbergen zelf hebben we nooit op een slaapzaal gelegen maar altijd in een privé-kamer en dit is nog altijd betaalbaar in
    vergelijking met hotels. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je verwacht. We aten meestal in een pub en gebruikten de herberg enkel en alleen om ons op te frissen en te slapen, dus voor ons was dit ideaal. Voor een lidkaart bij SYHA betaal je 10 pond voor een jaar maar wij
    hebben het zonder lidkaart gedaan omdat het dan voor ons duurder uitkwam. SYHA is trouwens niet de enige die jeugdherbergen
    aanbiedt, een beetje googelen levert wel wat op.
    Wat tanken betreft hebben we eigenlijk nooit problemen gehad: indien je echt twijfelt kan je best gewoon tanken wanneer je een
    tankstation tegenkomt maar hier hebben we dus echt nooit problemen mee gehad.
    Aanraders: Duke's pass in de buurt van Loch Lomond, Glencoe en Isle of Skye (dit hebben we zelf niet gedaan maar als je onderweg bent met de motor heb je veel contact met plaatselijke motards en zij raadden dit zeker aan, vraag hen gerust naar mooie stuurwegen of...).

750cc
    Merk moto
    honda
    Type moto
    cbr250r
    Bouwjaar moto
    2012
    Glencoe en Isle of Skye (net als vele andere) zitten al in mijn route, deze typische stuurwegen heb ik verzameld op diverse forum's en zo in een route gegoten. Duke's pass is nieuw voor mij, nog niet van gehoord. Dit ga ik eens bezien of dit ergens kan aansluiten waar ik in de buurt kom... alvast bedankt voor de tips iedereen.

1000cc
    Merk moto
    BMW - VESPA
    Type moto
    R1200GS / 300GTS
    Bouwjaar moto
    2007-2009
    De pas van/naar Applecross : ook leuk!

http://www.demotorsite.be/content/to...-bealach-na-ba

Heb die 24 jaar geleden gedaan met mobilhome...was wel een beetje krap soms...
    Als de kat van huis is, is er nog steeds het poesje van de buurvrouw!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Forum rechten