Welkom bij Motorforum.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: naar schotland

750cc
    Merk moto
    honda
    Type moto
    cbr250r
    Bouwjaar moto
    2012

naar schotland

Het is beslist dat ik in mei 2012 voor 10dagen naar Schotland ga. Helemaal op m'n eentje met de motorscooter. Ik kies ervoor om geen centraal uitgangspunt te nemen, maar een toertocht helemaal Schotland rond. Overnachten zou ik doen in Syha herbergen, dat is het allergoedkoopste en prima te doen voor toch telkens maar 1 of 2 overnachtingen. Wie heeft hier ervaring mee? Zo is het me bijvoorbeeld niet duidelijk wat ze met een lidmaatschap bedoelen, je kan per overnachting eemalig 2euro voorlopig lidgeld betalen of een volwaardig lidmaatschap maar daar staan geen prijzen bij en ook geen mogelijkheid om dit te betalen. Wie kent dit systeem? En heb je daar min of meer wat privacy of is dat echt in een zaal slapen allemaal tezamen?
    Naftstations zijn er daar niet veel naar het schijnt, telkens op tijd tanken is dus de boodschap. Heeft iemand een lijst van de locatie's van deze benzinestations? Je zal het maar meemaken dat je zonder naft valt, dat er om de hoek een tankstation is maar dat je dat niet weet...
    Mijn route is in grote lijnen al uitgestippeld, maar als iemand specifieke tips heeft van prachtige baantjes die je zeker moet gedaan hebben, dan kan ik die nog altijd mee inplannen.
    De reis in zijn totaal duurt 10dagen, van vertrek thuis tot weder thuiskomst gerekend en er zullen dan een goeie 3000km op den teller staan. De etappes die ik gaan rijden zijn respectievelijk 430km, 430km, 350km, 194km, 270km, 255km, 352km, 285km + nog wat extra afstanden wanneer ik vanuit de herberg nog wat stadsbezoekjes en toeristische pleisters ga bezoeken, en dan nog heen en terug Zeebrugge waar ik op en af met de boot naar Hull vaar. Lijkt me haalbaar en niet overdreven voor een eerste keer.
    Als iemand dus nog specieke of algemene tips heeft hoor ik het graag.

250cc
    Merk moto
    BMW
    Type moto
    K 1300 S
    Met die overnachtings-organisatie heb ik geen ervaring , daar kan ik niet mee helpen. Ik ben al wel een paar keer in Schotland geweest. En in elk 'redelijk' dorp is er wel een tankstation. Ik heb geen idee dat hoe groot de actieradius van een scooter is ??? De tankstations zitten ook in een gps-toestel. Al is dat geen garantie want ik dacht eens dringend benzine nodig te hebben (wat uiteindelijk niet het geval was omdat de boordcomputer van een BMW een gadget is , en alles behalve een juiste weergave van de werkelijkheid) en stelde het dichtste benzinestation in......maar dat bleek al een paar jaar failliet. Maar in geval van nood kan het wel helpen.

De tankstations vind je meestal enkel in de iets grotere dorpen , een B&B daarentegen is er op elke hoek van de straat (bij wijze van spreken) en ben al een paar keer geweest in mei en nog nooit problemen gehad om iets te vinden. Best een kijken naar de britse feestdagen want ik heb één keer gehad dat het bangelijk goed weer was en toen viel er een bank-holiday in ons verlof en die dag hebben wat langer moeten zoeken. Die kosten 20 à 25 £ pp/nacht.

Alvast veel plezier volgend jaar!!

750cc
    Merk moto
    honda
    Type moto
    cbr250r
    Bouwjaar moto
    2012
    De goedkoopste B&B die ik gevonden heb die op mijn route liggen kosten rond de 45£, en dat zijn de de allergoedkoopste met niet meer dan een bed en een kopkussen, van zodra je een B&B neemt die iets of wat faciliteiten heeft ben je al gauw 100£ en meer kwijt per nacht. Daarom dat ik op die Syha herbergen ben uitgekomen. Die kosten allen 17£ + 2£ lidgeld, dus 19£ per nacht, en dan slaap je (neem ik aan) in een zaal met z'n allen bij elkaar met weinig tot geen privacy. Dus als jij me een website of verwijzing zou kunnen geven naar B&B tussen de 20 en 25£/nacht dan zou je me hier enorm goed mee helpen. Alvast bedankt!

Om nog even op je vraag te antwoorden: mijn actieradius op mijn huidige scooter is gemiddeld 220km tot leeg, dus op 200km begin ik het warm te krijgen. Maar als alles een beetje meezit zal ik daartegen een nieuwe hebben (beverly350ST, bestelbaar vanaf januari normaal), die zijn verbruik zou hetzelfde zijn maar wel met 4liter meer tankinhoud, dus dan zou ik al geruster zijn, ook al omdat het dan een nieuwe is, hij 6pk meer heeft, meer bagageruimte en ik al zeker 4 piaggio dealers op mijn reis min of meer passeer voor in noodgevallen.
    Laatst gewijzigd door the riding man; 09-12-11 om 10:24.

250cc
    Merk moto
    BMW
    Type moto
    K 1300 S
    220 km actieradius , dan zou ik me geen zorgen maken. Gewoon eens je op een klein 150 km zit , en je komt een pomp tegen : volsmijten.

Ik heb nooit 45£ laat staan 100£/pp gegeven voor één nacht , en de laatste keer dat ik in Schotland was is 2.5 jaar geleden. Wij deelden wel dikwijls een kamer met 2 personen. Dan zouden ze wel heel erg opgeslagen moeten zijn. Wij sliepen wel meestal in B&b bij mensen thuis.(en ik betwijfel dat die allemaal een site hebben en van hieruit te boeken/bekijken zijn) Gewoon aanbellen , prijs vragen kan nooit kwaad en dan ben nog niet verplicht.

F M
    F M is offline.
    1000cc
    Merk moto
    BMW
    Type moto
    R1200RT
    1. Van mijn kameraad, die 3 jaar achter mekaar naar Schotland geweest is, heb ik gehoord dat de prijzen wel degelijk aan het opslaan zijn bij de B&B's.
    2. Anderzijds, de goedkoopste B&B's vind je dikwijls nauwelijks terug op het internet. Terplaatse is het dus best mogelijk dat je onder de prijzen van het internet terecht kan. Maar zeker is dat niet.
    3. voor eenpersoonskamers ligt de prijs sowieso hoger dan als je met 2 op een kamer kan slapen.

Dat alternatief is dus waarschijnlijk inderdaad een goedkopere oplossing.

En voor het tanken moet je je geen zorgen maken. Je komt genoeg benzinestations tegen.

Ik ben geen BMW-rijder, maar een motorrijder die niet toevallig met een BMW rijdt.
    (Ik weet het, dit is plagiaat van PaulRT, maar ik heb nu eenmaal zelf weinig inspiratie)

TRX
    TRX is offline.
    1000cc
    In juni heb ik samen met EVH een rondrit door Schotland gedaan en iedere keer overnacht in zo'n youth hostel.
    Das veruit de goedkoopste oplossing maar niet de meest comfortabele.
    Zo lang het goed weer is valt dat mee maar toen we daar zeiknat arriveerden was dat wat vervelender moet ik eerlijk zeggen . Ik had ook nog wat bagage mee van de TT op IOM (aantal fleecejassen, t-shirts enzo) en veel plaats is er soms niet op zo'n kamer.
    Wij deden wel veel km's op een dag (tss 400 en 550km op een dag) en kwamen daar meestal vrij laat aan en gingen dan ergens eten. Dus hostel zelf was quasi puur slapen.
    http://im-designracing.be/

1000cc
    Merk moto
    Katé-Em
    Type moto
    trakteur
    Bouwjaar moto
    toen er nog carbu's waren...
    schitterend dat ge daar met de scooter gaat toeren, ge gaat u dat niet beklagen

maar, naar mijn gevoel is het weggesmeten geld van hier of daar te willen lidgeld betalen om in deze of geen herberg te overnachten
    mijn schotlandtoer tijdens de 2de helft van juli was volledig in B&B
    in het hoogseizoen, nergens gereserveerd
    altijd hopen keuze, zomaar langs de baan of via toeristenbureau
    altijd toffe en vriendelijke mensen die mestal binnen plaats maken voor de 2wieler

wat ge ook doet, 't amusement daar

ik denk dat ik dit jaar misschien ook de moto naar ginder mik
    Antanneke was daar nog nooit en da's ene ekskuus in goud
    ...KMK...

125cc
    Merk moto
    Yamaha
    Type moto
    XT1200Z Super Tenere
    Bouwjaar moto
    2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TRX Bekijk berichten
    In juni heb ik samen met EVH een rondrit door Schotland gedaan en iedere keer overnacht in zo'n youth hostel.
    Das veruit de goedkoopste oplossing maar niet de meest comfortabele.
    Zo lang het goed weer is valt dat mee maar toen we daar zeiknat arriveerden was dat wat vervelender moet ik eerlijk zeggen . Ik had ook nog wat bagage mee van de TT op IOM (aantal fleecejassen, t-shirts enzo) en veel plaats is er soms niet op zo'n kamer.
    Wij deden wel veel km's op een dag (tss 400 en 550km op een dag) en kwamen daar meestal vrij laat aan en gingen dan ergens eten. Dus hostel zelf was quasi puur slapen.
    De grootte van de kamers is vaak een delicaat punt in Schotland en Engeland over het algemeen.
    Als je inderdaad wat kleren te drogen wil leggen/hangen kom je al wel eens plaats tekort.
    Gelukkig regent het ginder bijna nooit

250cc
    Merk moto
    BMW
    Type moto
    K 1300 S
    Awel , ik ga al 20 jaar elk jaar met de motorfiets op vakantie en een volledig droge reis , dus zonder dat het regenpak uit de valies moest komen hadden we nog nooit gehad. Tot 2,5 jaar geleden Schotland , dat was de eerste motorreis uit mijn motoloopbaan zonder regen Zonder zwans ik ben al 3 keer in schotland geweest en 2 keer schitterend weer en één keer ......regen.

By the way...dit jaar Italie was de 2é regenloze reis , hmmm zou de aarde dan toch aan het opwarmen zijn , eerst 18 jaar lukt het niet en dan 2 keer op bijna evenveel jaar ?

50cc
    Merk moto
    yamaha
    Type moto
    FJR1300
    Bouwjaar moto
    2009
    Tijdens onze 2 reizen in Schotland ook geen B&B's gebruikt die 100£ rekenden per nacht.
    Wens je gebruik te maken van de SYHA jeugdherbergen, kan je gewoonweg hier lid worden voor 15€ (voor een jaar).
    Daabij krijg je nog een kortingsbon van 9€ te gebruiken in één van de Belgische jeugdherbergen.
    Jeugdherbergen in Vlaanderen (Belgi) - Comfortabel en modern ! - Jeugdherbergen

Alle info (routes, B&B's, bezocht,..) over onze 2 reizen vind je hieronder.
    SCHOTLAND MET DE MOTOR
    SCHOTLAND MET DE MOTOR
    Groetjes Sabien & Luc

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum rechten