Welkom bij Motorforum.
Resultaten 1 tot 6 van de 6
    50cc
    Merk moto
    bmw gs1200 adventure
    Bouwjaar moto
    2011

Smile de balkan tot griekenland.

hallo,
    ik wil voor 3 weken richting balkan ,griekenland.rij niet graag door duitsland,autostrades doe ik niet zo graag.
    misschien een mooie route via polen,en zo verder via hongarije of zoiets????
    wil eind augustus vertrekken,maar zeker nog geen juiste route.
    iemand een idee??
    was reeds in turkije,volledig rond gerden.dus liefst niet via bulgarije naar griekenland.
    wil eens iets speciaal.
    ook niet via italie met de boot.
    ideeën welkom! http://forum.demotorsite.be/images/icons/icon12.png

125cc
    Merk moto
    Yamaha
    Type moto
    XT1200Z Super Tenere
    Bouwjaar moto
    2011
    Zelf heb ik ook een reis Griekenland in de planning voor dit voorjaar.
    Omdat ik eerst nog een paar dagen met kameraden een driedaagse Zwarte Woud doe, moet ik wel door Duitsland. Maar ze hebben daar ook mooie kleine wegen hoor .
    Ik was eigenlijk van plan via Oostenrijk, Slovenië of Italië, Kroatië, Bosnië Herzegovina, Montenegro en Albanië tot Griekenland te rijden.
    Daar dan een rondrit langs plaatsen waarvan ik de meeste eigenlijk al ken, maar nooit met moto gedaan heb. Alleen Chalkidiki is totaal nieuw voor me. Of beter; het is bijna 47 jaar geleden dat ik er was

Kortom een rit via Oud-Joegoslavië. Waarbij ik zeker langs de meren van Plitvice, de watermolens van Jajce en de brug van Mostar (Neretva-vallei) wil.
    Terugkeren twijfel ik nog aan het oversteken naar Italië (Brindisi of Bari) en dan gans Italië door om via de Alpen (als er nog tijd voor is tenminste ) thuis te geraken.
    Maar ik ben niet echt Italië-minded.
    Hongarije, Bulgarije en Roemenië hebben ook een tijdje in mijn gedachten gehangen, maar ik denk dat ik die landen voor een andere reis hou.

1000cc
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freddy derudder Bekijk berichten
    ...rij niet graag door duitsland,...
    misschien een mooie route via polen,en...
    En hoe wou je dan in Polen geraken?

Als er nu één ding is wat een ander mij niet moet vertellen is het hoe dat ik mijn verlof ineen moet steken...
    Hoe kunnen wij nu weten uit een paar regels tekst, wat uw goesting zou kunnen zijn...
    En als ge zelf uw plannen maakt is uw verlof toch al begonnen...

Ge kunt altijd eens op THAT of HORIZON goegelen...
    Don't change the world, change your attitude...

250cc
    hallo,
    ik wil voor 3 weken richting balkan ,griekenland.rij niet graag door duitsland,autostrades doe ik niet zo graag.
    misschien een mooie route via polen,en zo verder via hongarije of zoiets????
    wil eind augustus vertrekken,maar zeker nog geen juiste route.
    ........ook niet via italie met de boot.
    Als je geen autostrades wil, niet door Duitsland en ook niet via Italie, zul je een flink eind moeten omrijden.
    Denk dat er weinig tijd over blijft om Griekenland te zien.

Wij zijn er enkele jaren geleden geweest: In 2 1/2 dag naar Ancona, ( Duitsland en Italia autostrade en daar flink doorgereden, Oostenrijk niet), 's nachts de veerboot naar Igoumenitsa en er 2 weken rondgereden. Daarna weer de veerboot terug naar Ancona en via autostrades tot noord Italie. Via de Grossglockner en wat binnendoor door Oostenrijk en in Duitsland toch maar weer de autostrade op, in 3 dagen weer thuis....
    We hebben toen zo'n 6000 km gereden, waarvan ongeveer 3200 km in Griekenland....
    ( Griekenland is ook ietsje groter dan België....)

Maak eens een route zoals jij die denkt te zullen rijden in een routeplanprogramma of bv Mapsource. Dan kun je eens zien hoe ver het is en hoe lang je er over zult rijden....

Griekenland is te mooi ( en te ver) om er maar bv 1 week rond te rijden. De route in Griekenland zal afhangen van de plaatsen die je wil bezoeken. Ideen daarover kan ik je wel geven.

Ook eind augustus kan het nog best warm zijn in Griekenland, ook iets om rekening mee te houden. Wij waren er half september en toen was het ook nog best warm.

Frans.
    Triumph sprint ST 1050 ABS / Streetpilot 2610.

1000cc
    wil eens iets speciaal.

ideeën welkom! http://forum.demotorsite.be/images/icons/icon12.png
    België - Frankrijk - Tunesië - Libya - Egypte - Jordanië - Syrië - Turkije, een stukske. En ge zijt er.
    Geen D, geen I, wel een boot. 't is maar een idee, en een beetje speciaal.
    42

125cc
    Merk moto
    Yamaha
    Type moto
    XT1200Z Super Tenere
    Bouwjaar moto
    2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FransST Bekijk berichten
    Als je geen autostrades wil, niet door Duitsland en ook niet via Italie, zul je een flink eind moeten omrijden.
    Denk dat er weinig tijd over blijft om Griekenland te zien.

Wij zijn er enkele jaren geleden geweest: In 2 1/2 dag naar Ancona, ( Duitsland en Italia autostrade en daar flink doorgereden, Oostenrijk niet), 's nachts de veerboot naar Igoumenitsa en er 2 weken rondgereden. Daarna weer de veerboot terug naar Ancona en via autostrades tot noord Italie. Via de Grossglockner en wat binnendoor door Oostenrijk en in Duitsland toch maar weer de autostrade op, in 3 dagen weer thuis....
    We hebben toen zo'n 6000 km gereden, waarvan ongeveer 3200 km in Griekenland....
    ( Griekenland is ook ietsje groter dan België....)

Maak eens een route zoals jij die denkt te zullen rijden in een routeplanprogramma of bv Mapsource. Dan kun je eens zien hoe ver het is en hoe lang je er over zult rijden....

Griekenland is te mooi ( en te ver) om er maar bv 1 week rond te rijden. De route in Griekenland zal afhangen van de plaatsen die je wil bezoeken. Ideen daarover kan ik je wel geven.

Ook eind augustus kan het nog best warm zijn in Griekenland, ook iets om rekening mee te houden. Wij waren er half september en toen was het ook nog best warm.

Frans.
    Ben verscheidene jaren op rij met de boten van Ancona en Venetie naar zowel Igoumenitsa als Patras gevaren. Telkens één dag rijden (met auto + aanhanger) via autobahn en Zwitserland. Overzet is leuk voor een keertje, maar na een paar keren verveelt het me.
    Met de moto probeer ik snelwegen te vermijden tenzij het echt niet anders kan.
    Er is ook een verschil of je naar Griekenland rijdt om Griekenland te bezoeken of om een mooie rit te maken waarbij het doel niet echt Gr is , maar het rijden op zich.
    Mijn route zal rond de 10.000km zijn (ben nog bezig met het uitstippelen ervan in Mapsource), maar heb dan ook 4 weken tijd. De terugkomst kan ik dan weer afsnijden door een boot richting Ancona of Venetie te nemen. Ik ben ook niet iemand die veel musea en andere zaken gaat bezichtigen. De historische plaatsen in Gr heb ik trouwens al meer dan een keer bezocht.
    Om maar te zeggen dat ieder zijn vakantie invult op de manier die hij/zij zelf wil.
    Wat Frans zegt van de warmte is iets om rekening mee te houden. Maar de ene kan daar beter tegen dan de andere natuurlijk. Zelf rij ik in mei/juni omdat de natuur dan in volle bloei staat en de bevolking niet snakt naar het einde van het toeristisch seizoen en dus nog tijd voor je hebben.
    En ook de warmte is niet echt mijn ding

Forum rechten