Ik heb ook al een tijdje een Zümo 210. Tot hiertoe enkel nog maar gebruikt als gewone "A naar Z" GPS. Heb dus ook nog wat noob-vragen. Als iemand zich geroepen voelt om een paar vraagjes te beantwoorden, ben ik u eeuwig dankbaar
Heb sinds kort eerst de kaarten bijgewerkt met de Lifetime Updater naar 2012.40. Nu staat er wel "Volledig Europa" ipv "Centraal Europa". Hoe kan dit? Betekent dit dat ik nu over meer landen beschik dan voorheen, of niet?
Daarnaast heb ik ook Basecamp geïnstalleerd. Moeilijk ziet het er niet uit, maar ik ben een totale leek op motornavigatie gebied. Dus nog een paar vraagjes over tracks/routes.
Als je een track downloadt moet je enkel rechtsklikken en kiezen voor "Route maken op basis van geselecteerd spoor", dan het aantal viapunten instellen op 100 (beperking Zümo210) en dan verschijnt de route. Deze dan gewoon verzenden naar de Zümo? Of zie ik nog iets over het hoofd? Vaak hoor ik mensen spreken over "de track overtekenen", maar dit doet hij toch automatisch? Of kunnen er toch nog fouten inzitten? Moet je dan echt straat per straat overlopen?
En als je nu een route downloadt van het internet en meteen importeert in de Zümo, is de route dan correct of niet? Of best checken dat je allebei dezelfde kaartversie hebt?
De 550 kan zelf routes maken van tracks, maar dan kunnen er toch ook nog fouten inzitten?
In Basecamp staat automatisch de "Citynavigator NT-kaart". Blijkbaar leest die de kaart rechtstreeks vanaf de GPS, want als de GPS afgekoppeld is kan ik de kaart niet meer selecteren. Op de pc moeten dan geen extra kaarten meer geïnstalleerd worden, tenzij je niet telkens de GPS aan je pc wilt koppelen. Of is er nog een nut om die kaarten telkens op de GPS én de pc te updaten? Het updateproces heeft bij mij meer dan 2u geduurd(enkel GPS bijgewerkt, wel via draadloos internet).
Tot slot heb ik eens een test gedaan met de Poldertoer4. Bij mij is die route "maar" +- 202km ipv 220km. Ik heb dan ook maar 98 viapunten ipv de +250punten die andere Zümo gebruikers hebben. Betekent dit dat er meer kansen zijn op fouten met een Zümo210 tov een Zümo 550/660?
Aja, herberkenen heb ik sowieso op de GPS uitgezet in het profiel van de motorfiets.

LinkBack URL
About LinkBacks

Antwoord met Citaat