Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: vervangen distributieketting spanner

50cc
    Ingeschreven
    Jun 2011

vervangen distributieketting spanner

Hallo, ik wil de distributieketting spanner van mijn zoon zijn moto vervangen, yamaha yzf-r6 jaar 1999 .
    De vraag is : heeft het zin een tweedehandsspanner van een moto met 12000 km te plaatsen ??? Volgens sommige is dit niet goed een spanner uit een ander blok ? Ik zou niet weten waarom ?????
    Alsook zou het niet mogen van enkel de spanner alleen te plaatsen ??? Ketting zou 1 a 2 tanden kunnen verplaatsen hier door ????
    Er word mij aangeraden de kleptiming te controleren ??? wat idd een heel pak meer werk is en alsook werk ik daar liever niet aan als beginner zou met wat hulp wel lukken hoor !!! Maar volgens sommige is dit bij dit model niet nodig en is het voldoende de spanner alleen te plaatsen ????? Wat is jullie gedacht hierover !!!
    mvg
    marc
    en bedankt

1000cc
    Ingeschreven
    Jan 2008

Re: vervangen distributieketting spanner

da moet lukken, al genoeg gedaan, wel niet bij nen R6 maar das alle ongv 't zelfde, klet alleen op dat de pistons van cylinder 1 en 4 in bovenste dode punt zitten, ben ik dan wa gerust dat er niet teveel spanning op de ketting komt zodat die niet over de nokkenassen of krukaskamwiel zou slieren, ge hoort dat ook mocht 't mis gaan met die ketting, dan kan je nie anders dan de timming weer juste te zetten of je hebt brokken,
    als die 2de handse spanner nog goe is zie ik ook geen probleem om die te gebruiken

1000cc Blackbert's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008

with stupid, uiteraard.

als je er al geen hebt, schaf u een werkplaatshandboek aan en zoek een R6-forum. veel zal al duidelijk worden.
    informeer ook eens wat een nieuwe spanner kost, kan nooit gigantisch duur zijn.
    juiste cilinders in TDC, blokkeren, spanner vervangen, klaar.
    blokkeren is meestal met een bout die de krukas verhindert om te draaien, omdat anders idd de kans bestaat dat de nokkenasketting een tandje verspringt wanneer dat draaien gebeurt als de spanner verwijderd is.
    hoeveel km heeft dat beestje?
    ratelend geluid in vrijloop? of een andere aanwijzing dat de spanner moet vervangen worden?
    42

50cc
    Ingeschreven
    Jun 2011

Hallo,

Mijn zoon is al bij 3 techniekers geweest en alle 3 gaven dezelfde diagnose van de kettingspanner buiten 1tje die zei dat het ook de kleppen waren die tikken.
    De motor doet het volgende: op 4500toeren in neutraal maakt hij een ratelend geluid zoals een ratelslang. Ook doet hij dit als hij aan het rijden is, dit is het beste hoorbaar dan in 3de vitesse op 4500 a 5000 toeren tegen zo'n 50 a 55km/u.
    Eenmaal hij doortrekt is het geluid wel weg.

Mijn zoon had al een paar handleidingen gevonden op R6 forums maar deze zijn allemaal in het engels-talig.

mvg,
    marc en nogmaals al bedankt!

50cc
    Ingeschreven
    Jun 2011

hallo,
    kan mij iemand een goede nederlands link geven met fotos hoe de kleptiming te controleren is ,bij verder zoektocht heb ik er niets over kunnen vinden !
    mvg
    marc

Forum rechten