Alles steekt terug in elkaar en de motor draait als een zoet broodje.
Enkel de carburateurs nog synchroniseren.
Het probleem is hem dat hij stationair blijft draaien rond de 1000 toeren en als aan de gashendel draai (open) dan wijgert hij. Als ik kort schok met de gashendel en dit een paar keer dan gaat hij de toeren in maar als ik dan men gas loslaat dan blijft hij daar nog hangen.
Ook als de motor stationair draait dan nevelt er wat benzine uit de achterkant van de carbu (dus neem aan dat alle 4de carbu's te rijk staan?)
Zou dit zijn omdat hij lucht trekt tussen de carbu's en luchtinlaat?
Of zou het gewoon aan de afstelling liggen?
Of nog iets anders?
Stond er even niet op omdat dat lastig is met die synchroon meter enzo (staat binne in een hele propere garage).
vlotterhoogte heb ik zelf nog niets aan gedaan en mengselschroef ook niet.( dus kunne deze dan anders staan dan normaal?)
Ook de synchroonschroefjes niet.
Heb wel de carburateurs even benzinepeil gemeten (ontlucht. Kan zijn dat ik daar een foutje heb gemaakt?)
Laatst gewijzigd door mellaers; 19-02-12 om 10:40.
Ik denk het het antwoord op uw problemen vervat zit in uw eigen reply. Kennelijk is er zowat niks nagekeken aan de basisafstellingen (natuurlijk kunnen die anders staan) en een moto met standaard carbu's testen zonder luchtfilterkast (en dus de geschikte airflow en tegendruk) is zowieso vragen om problemen.
Nil volentibus arduum
ik zal de luchtfilter kast er eens opzetten en nog eens proberen en dan zien we wel.
jat, luchtfilterkast is nodig wil je normale respons op 't gasgeven, die heeft een bemeten inlaatopening, een andere opening of geen is een complete andere respons, men ervaring is dat de mengselvijzen doorgaans ongeveer 1/2tr meer open dan volgens werkplaatsboek mogen om een mooiere, vollere en stabielere ralantie te geven,
't is normaal dat je wat nevel ziet ad achterkant v de carbus zonder de luchtfilterkast, doe dat zelf regelmatig om de reactie van de membranen te zien, ralantie op zich azo afstellen is niet zo een probleem, dat verandert weinig eens de kast er weer op,
ralantietoerental van zo 1tje is wel rond de 1200tr/min, 1000 vink persoonlijk ook te weinig, denk maar aan de oliedruk alleen al en als em nog wat koud staat zal ie te gemakkelijk afslaan
Laatst gewijzigd door dinike; 19-02-12 om 12:45.
Ja weet dat hij op 1200 moet staan stationair maar het probleem is dat hij op de schroef van het stationair toerental voor de moment ook niet zo goed reageerd.
Ofwel loopt hij ineens helemaal uit ofwel rond de 1000.
Meer open bedoel je tegen de klok in draaien?
Ik zal morgen nog eens proberen met de luchtfilterkast erop en dan de respons nog eens controleren en het stationair toerental proberen af te stellen.
Anders zal ik ze even helemaal nakijken en vlotter afstellen enzo.
Laatst gewijzigd door mellaers; 20-02-12 om 23:06.
het is toch Carbu's eraf geworden.
Heb al weer iets leuk kunnen doen daarjuist. Er waren vijzen waarvan de kruis op de schroeven volledig weg waren.
Heb ze net allemaal uitgeboord en de rest van de vijs uit de carbu's gehaalt. Dit probleem is opgelost^^
Morgen wat minieke werk uitvoeren.
Alles in viervout in en uit elkaar.
meer open/rijker is idd tegen de klok in, dat te arm is ook 1 van de meeste voorkomende oorzaken van 't traag of 't met moeite terugzakken vh toerental naar ralantie dat je verplicht die te laag te zetten,
als je de vlotterhoogte afstelt, ben je best dat je de carbus zodanig houd dat 't lipke van de vlotter net de naald raakt zonder dat 't veerke vd naald inveert, dan heb je de correcte vlotterhoogte
Jep staat zo ook in het handboek.
Was eerst niet vanplan om alles zo open te gooien maar gistere 1carbu open gedaan en er zat een grassprietje in
Heb ze net alle 4 open gedaan helemaal gekuist en nageken.
De vlotters stonden allemaal tussen 7 en 8mm (wat de juiste speling is)
Dus nu kan het enkel nog liggen aan de mengsel schroeven vanonder aan de carbu's en de synchroon vijsjes en de ontluchting
Als de mengselschroef op de fabrieks waarde staan. staan deze dan altijd goed?
Laatst gewijzigd door mellaers; 22-02-12 om 11:27.