Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Cardo Scala Rider FM/Q2 & Schuberth C2

50cc
    Ingeschreven
    Mar 2008

Cardo Scala Rider FM/Q2 & Schuberth C2

Ik ben op zoek naar een communicatiemiddel voor op mijne C2 en twijfel over de Scala Rider Q2 of de Scala Rider FM

1) Hoe zit het met de radio ontvangst? Werkt dit naar behoren om wat muziek te brengen of is dit een slechtwerkende functie?
    2) Zijn er mensen die ervaringen hebben om de Q2/FM te plaatsen op een C2? De meningen zijn verdeelt, graag wat concrete ervaringen...
    3) Is de Q2 zijn meerprijs waard tov de FM?

50cc
    Ingeschreven
    Jan 2008

Re: Cardo Scala Rider FM/Q2 & Schuberth C2

Hoi, Toine

1) Ik heb me onlangs een Zumo met bijhorende Scala Rider FM aangeschaft. Niks dan vol lof over deze toestelletjes. (knappe elektronica!!)
    Via mijn Scala Rider FM kan ik dus ook radio beluisteren maar de kwaliteit laat toch een beetje te wensen over. En tzijn vooral de Franse zenders die je goed kan ontvangen. Stu Bru bv. kan ik niet ontvangen. Maaarrr, waar het mij om gaat is dat de stem van de GPS goed hoorbaar is, en dat is het degelijk WEL. M.a.w.gebruik ik de optie "radio" niet.

2) de Cardo op mn ARAI zetten was nie gemakkelijk maar met wat knutselwerk is het me gelukt. Dmv 2 lange schroefjes aan te draaien, klem je de Cardo vast aan je helm. Bij de ene helm zalt wa gemakkelijker gaan as den andere afhankelijk van de type helm. PS, ast echt nie lukt is er nog altijd TEC7 eh

50cc
    Ingeschreven
    Jan 2008

Een Scala rider op een C2 plaatsen is niet gemakkelijk; de binnenkant moet eruit en dan kom je tot de constatie dat de microfoonarm te kort is. Heb dan een mail naar Cardo gestuurd en die hebben mij GRATIS een setje met een langere microfoonarm opgestuurd. Werkt nu perfekt maar ik heb dikke spijt van die C2, ik rijd al 32 jaar met de moto en heb nog nooit zo'n rothelm gehad. Ben al twee keer die bevestiging van dat scherm verloren, scherm is in garantie vervangen omdat de antidamplaag loskwam. Aan mijn oren zit een randje op de isomo dat na een paar uur serieus pijn begint te doen(met een warme lepel weggesmolten). Mijn volgende wordt terug een Shoei, alhoewel die geen ingebouwde zonnebril heeft.

1000cc
    Ingeschreven
    Jan 2008

Ik heb al 3 jaar een C2 en nog altijd ontzettend content, niks klagen.
    Kheb wel zo'n nieuw vizier geplaatst met pinlock erin. Maar voor de rest
    L'enfer, c'est les autres...

125cc
    Ingeschreven
    Jan 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witteR6
    Hoi, Toine

1) Ik heb me onlangs een Zumo met bijhorende Scala Rider FM aangeschaft. Niks dan vol lof over deze toestelletjes. (knappe elektronica!!)
    Via mijn Scala Rider FM kan ik dus ook radio beluisteren maar de kwaliteit laat toch een beetje te wensen over. En tzijn vooral de Franse zenders die je goed kan ontvangen. Stu Bru bv. kan ik niet ontvangen. Maaarrr, waar het mij om gaat is dat de stem van de GPS goed hoorbaar is, en dat is het degelijk WEL. M.a.w.gebruik ik de optie "radio" niet.
    Heb zelf een Rider FM in combi met een S1. Gebruik ook die FM toestand niet (ik vind het maar niks, een radiozender zoeken zonder display) maar heb hem gekocht omdat bij die FM twee oortjes zitten. Omdat ik op de Zumo mp3 kan afspelen leek me dat wel handig (en ja, ik gebruik het veelvuldig).

2) de Cardo op mn ARAI zetten was nie gemakkelijk maar met wat knutselwerk is het me gelukt. Dmv 2 lange schroefjes aan te draaien, klem je de Cardo vast aan je helm. Bij de ene helm zalt wa gemakkelijker gaan as den andere afhankelijk van de type helm. PS, ast echt nie lukt is er nog altijd TEC7 eh
    Had eerst mijn SR-FM in m'n oude Nolan zitten, installatie was geen probleem. Daarna de S1 gekocht en ik kreeg dat er langs geen kanten op gemonteerd. Na ons verlof nog eens opnieuw zitten klooien en als ik de klem helemaal uiteen draai en eerst het losse plaatje tussen de helm frot en daarna de rest erop vijs gaat het wel. Ben persoonlijk nog altijd niet echt content van de afwerking nu (mic zit niet goed en de draadjes van de oortjes krijg ik niet goed weggewerkt) maar het zit erop en ik heb geluid. En 't is goedkoper dan de BT oplossing van Schuberth zelf (man wat is me dat duur zeg )...

50cc
    Ingeschreven
    Mar 2008

Het systeem van Schuberth zelf is idd schandalig duur

Rede te meer om op zoek te gaan naar goedkope(re) alternatieven

50cc
    Ingeschreven
    Aug 2008

En hoe moet het systeem nu eigenlijk gemonteerd worden op de C2 helm ?
    Het lukt mij niet echt.

50cc
    Ingeschreven
    Aug 2008

Met de hulp van Erik GS is het me gelukt om een gewone Scala Rider te plaatsen op een C2. Als je de helm opent, zie je aan de linkerzijde 2 kleine torx-vijsjes, waar de open-knop zit als de helm gesloten is. Die draai je wat losser om ruimte te maken tussen binnen- en buitenschaal. Daar schuif je de Scala in, zo ver mogelijk naar voor (de micro-arm had iets langer mogen zijn). Terug vastdraaien en bij mij werkt het zo naar behoren. Ik heb ook al gehoord dat je de nieuwe Riders op de helm kan plakken. Succes...

1000cc sus antigoon's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008

een hollands meiske in't zwarte woud had ook MP3, GPS en 2way radio in de helm
    terwijl ze met hare vant die ervoor reed babbelde reed ze der los op

hebben ze maar opgeraapt en uitgelegd dat ge met de moto moet rijden en nie met allerlei prullekes bezig zijn die u maar afleiden van het stuurwerk

ze kon er ni mee lachen
    hare vent ook ni

wij wel
    ...KMK...

Forum rechten