Na 2 maanden![]()
Terug naar winkel natuurlijk, is niet normaal![]()
Hey iedereen. Zoals je kan lezen kan ik mijn vizier heel moeilijk sluiten.Het is echt lastig want tijdens het rijden moet ik het niet proberen omdat ik zo hard moet duwen dat het gevaarlijk wordt. Weet iemand wat ik kan doen? Een ander helm wil ik niet kopen want deze heeft al rond 300 gekost...
Alvast bedankt voor de hulp!
Kawasaki ER6-n 2010 - 649 CC - 72 PK - ABS
Na 2 maanden![]()
Terug naar winkel natuurlijk, is niet normaal![]()
Een Harley rijder heeft nooit pech, hij doet onderhoud onderweg!
Heeft die da nu pas gekregen, of eigenlijk altijd al gehad ? 'k Heb ook nen helm met ne redelijk straffe 'klik' voor em helemaal toe is
maar da gaat wel redelijk makkelijk als ik zowel links als rechts druk met duim en wijsvinger van mijn linkerhand, meer op de bovenste helft van het windscherm. Misschien eens proberen of een andere helm-sluit-techniek helpt ?
(maar toch, eerst terug naar winkel gaan zoals HD zei, helmen zijn duur genoeg)
Bedankt voor de reacties!
Heb het ondertussen opgelost. Ik lees normaal nooit geen gebruiksaanwijzing behalve van de moto zelf voor onderhoud en dergelijke. Heb ik het nu wel gedaan voor de helm en blijkbaar is er een soort vet meegeleverd bij de helm. Dat moet je af en toe als je ook met slecht weer rijdt op de rubbere plaatsen van de helm smeren "zegt" Shark om het soeppel te houden. Heb een beetje van dat spul gesmeerd en het is terug een nieuwe! Pfff gelukkig want....ik dacht al hopla men helm kwijt voor reparatie...
Vind het wel een beetje koppelverkoop... Als dat op is (klein tubeke, precies neusdruppels) moet ik nieuw gaan halen...
Nog eens thx voor de reacties!
Kawasaki ER6-n 2010 - 649 CC - 72 PK - ABS
Ik heb die helm al meer dan een jaar in gebruik en ook hetzelfde probleem.
Terug naar winkel gebracht en kreeg hem "extra-gesmeerd" terug. Dit hielp tot de volgende regenbui![]()
Ondertussen heb ik allerlei middeltjes geprobeerd om dat scherm soepeler open te krijgen (wist niet eens van dat bijgeleverde 'glijmiddel' af)
Wat bij mij helpt, is dat stukje vizier dat tegen de rubber drukt wanneer het vizier gesloten is, ook met Rain-X te behandelen. Binnenkant scherm boven dus. Dat product kan tegen water en houdt het scherm 'gladder' op die plaats.
Die Evoline is een heel mooie helm en praktisch, maar voor de prijs die hij kost zou deze kinderziekte al lang moeten verholpen zijn.
mijne evo is 4maand en heb ook last van een vizier da bijna nie open te krijgen is.
ik ben met deze helm naar de winkel gegaan waar ik hem heb gekocht en daar heb ik te horen gekregen dat er een serie van die helmen is gemaakt waarvan het scharniersysteem van mindere kwaliteit is, maar ze hadden al iemand over de vloer gekregen van shark zelf die alle helmen in stock kwam controleren en indien nodig het systeem vervangde.
dus gaat mijne dealer naar shark bellen om zo'n systeem te bestellen en dit gratis te vervangen.