Welkom bij Motorforum.
+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: FJR - V Streamruit

50cc

FJR - V Streamruit

Ik ben van plan om in de nabije toekomst een nief ruit te installeren op mijne FJR. Simpelweg omdat ik op de hoogste stand veel last heb van de turbelentie rond mijne helm.
    Nu vond ik op het wereldwijdeweb iets over een V Streamruit.

Nu komt mijn overduidelijke vraag: is da goe gerief??? Iemand ervaring mee?

Merci!

Grtz

750cc
    Merk moto
    BeeYamWee
    Type moto
    A cow named Gertrude & Ne Blaawe Geschelpte

Re: FJR - V Streamruit

Met een V-Stream ebde daar hielegans gene last meer van Spreek uit ondervinding , want heb er zelve zo een vitrine opstaan Je vindt voorzekers een "sweet spot"-stand waar allom rust heerst rond je kop : krijdt daardoor zelf veelal met opgeklapt vizier. Kmeet plusmin ne meter 85 en voor mij ligt die op zo'n 7 cm onder de hoogste stand, zadel in laagste pesitie. Materiaal is goe afgewerkt en makkelijk te monteren (wel oppassen bij tafvijzen van het afdekplaatje).
    Dacht zelfs datter nog ergens een te koop staat op Kapaza ofzo ...
    Nadeel(en) : in laagste stand komt de luchtstroom just frontaal op mijn gezicht. Met de standaard ruit komt die op de borst en dat is toch aangenamer ergo : somers is de kleine standaard ruit daarom meschien wel beter. Met de veranda In hoogste stand "valt" er ook een luchtstroom just achter uw nek/rug een buff goed in de nek lost da op.
    Bij redelijk (illegale) hoge snelheden in omhooggevezen positie "beweegt" ze ook nogal wat, maar niks verontrustend.
    Last but not least : the looks Zelf vinnek het eigenlijk nie mis staan op de toerbuffel maar anderen dan weer helemaal afzichte-lelijk .... hier staan epaar fottookes :
    http://users.skynet.be/sky73789/100_3722.JPG
    http://users.skynet.be/sky73789/100_4060.JPG Laat u niet afleiden doort schoon volk op deze fotto
    http://users.skynet.be/sky73789/Pompen_of_verzuipen.JPG
    TE is nooit goe ... alleen in TEvreden en TEgoei ..........................................en TEquilla

TRX
    TRX is offline.
    1000cc

Idd, veranda is een correcte uitdrukking .
    http://im-designracing.be/

50cc
    Merk moto
    Yamaha
    Type moto
    FJR1300A
    Bouwjaar moto
    2009

Voel je ook een verschil indien topcase gemonteerd, want ik vind dat het voorwiel aanvoelt alsof er minder grip is (zeker op autostrade).

In welke prijsklasse moeten we dit gaan zoeken ??

50cc

@ OzzePaa
    thx voor de zeeeeer nuttige info! Ik ben zelf 1m 76... Dus als gij een sweet spot vind, ikke zeker ook !
    Ik heb er eentje gevonden op EBAY, enfin tis nog nie voor sebiet, maar ne keer rondkijken en vergelijken kan gene kwaad zeker
    Eneeeeuuhh op die foto's ziek toch vooral ne schone moto staan ..... en af en toe es wa ouw venten !! Enfin in vergelijking mee mezelf zijn hier nog veel ouwe mensen ze . Mee mijne 24 benk hier een snotneuske Alhoewel mijn haar al goe uwe kant begint uit te gaan !!

@ miruq
    Ik moet eerlijk zijn dat ik onlangs met de standaardruit op de hoogste stand reed en zelfs dan had ik het gevoel dat de moto meer zwalpte... Maar dat had ik met mijne RT ook. Eigenlijk is zoiets niet onlogisch, de wind heeft een groter oppervlak om druk tegen uit te oefenen (???)....
    Maar nu is het vooral irritant dat het op de hoogste stand buldert rond mijne caspeau. Het is wel een goed excuus om op d'autostraat de camionnettekes voorbij te gaan, want ook dat zorgt voor het nodige stereolaweit .... !

Grtz

F M
    F M is offline.
    1000cc
    Merk moto
    BMW
    Type moto
    R1200RT

Zwalpen met topcase doet ie verschrikkelijk. Ik reed alleen met die topcase als het echt moest.

En op mijn FJR zat wel degelijk een V-stream windscherm.

Ik ben geen BMW-rijder, maar een motorrijder die niet toevallig met een BMW rijdt.

50cc

Over het zwalpen met topcase kan ik niet meespreken, kheb er gewoon gene opstaan !
    En FM waart ge content van uw ruit??

Tis natuurlijk genen RT, maar soit !
    Over RT gesproken, zaterdag een motoritje gedaan in Izegem. Komt daar nu toch ne nieve RT de parking opgereden. Zwart met zilvergrijze strepen. Spiksplinternief masjiene. Manmanmanmanman daar moest bij mij toch wel effekes een dweil'ke onder !!
    Misschien toch es mee de lotto spelen

1000cc
    Merk moto
    Katé-Em
    Type moto
    trakteur
    Bouwjaar moto
    toen er nog carbu's waren...

"... veel last van turblentie met de ruit in hoogste stand..."

het kleinste kind weet toch dat hoe hoger de ruit is hoe meer tubulentie ge hebt
    da spel wa laten zakken en zadel omhoog
    weg turbulentie

ne meter 92 en gene gram turbulentie op den FJR
    raar hé

als ik die rijdende veranda's zie vraag ik mij altijd af waarom ge dan ne moto koopt, als het streefdoel is het comfort van enn auto zo dicht mogelijk te benaderen en alles wat motorrijen maakt tot wat het is te eleimineren...
    ...KMK...

50cc

Allemaal goe en wel uw ruit laten zakken, maar dan vangt mijne caspeau de wind en aangezien ik zo ne Lazer Paname heb, bougeert mijne kop dan nogal redelijk wa veel in de wind. Nie zo bevordelijk voor uwe nek natuurlijk...
    En effekes ter verduidelijking misschien, probleem treedt nie op wanneer ge op de gewone wegen bolt hé, alleen bij snelwegsnelheden. Kvind nie zo fijn om na een ritje op de snelweg toe te komen met tuitende oren, zelfs met oortsjoepen in.

En over wat motorrijden voor mij is en wat voor mij comfortabel is, das persoonlijk en zal ik alsdusdanig wel over oordelen,ik doe da trouwens ook nie bij iemand anders. Ik wil een hogere ruit, daarmee is de kous af. Kwil alleen een goeie hogere ruit....

F M
    F M is offline.
    1000cc
    Merk moto
    BMW
    Type moto
    R1200RT

Die V-stream in de hoogste stand was zelfs iets te hoog voor mij (1m80). Ik had dan net de bovenste rand in mijn zicht. De windbescherming was naar mijn gevoel gelijkaardig aan de RT, toch ter hoogte van het bovenlichaam. Op die stand voelde ik weinig turbulentie aan de helm (wel aan demotor zelf, als ik met topkoffer reed). De laagste stand vond ik voor mij echter niet laag genoeg.

Op snelwegen rijd ik met het scherm omhoog, om comfortabel de kilometers af te jagen. Overlaatst had ik een dag een vervangmoto, een GS650 met een minischerm. Dat vond ik een ramp op de snelweg. Meer vechten tegen de wind dan iets anders, dat noem ik geen motorplezier. Maar eens ik van de snelweg af ben, wil ik wel wind op me voelen. Daarvoor kwam de V-stream voor mij dus niet laag genoeg. Hierop scoort het standaardscherm van de RT beter.

Ik ben geen BMW-rijder, maar een motorrijder die niet toevallig met een BMW rijdt.

Forum rechten