ik zou dat niet doen, een half millimeterke verkeerd boren en dat ding staat ni bol genoeg waardoor het waardeloos is...
tiens, edde gij aandelen in "beauty farm"?
oei nee, 't is generali ondertussen
Heeft er iemand ervaring met de pinlock systemen die je zelf kan toevoegen ?
(zelf gaatjes boren etc)
Er is voor mijn helm (HJC IS-MAX Raptor) (nog) geen pinlock visor beschikbaar...
ik zou dat niet doen, een half millimeterke verkeerd boren en dat ding staat ni bol genoeg waardoor het waardeloos is...
tiens, edde gij aandelen in "beauty farm"?
oei nee, 't is generali ondertussen
...KMK...
Kijk anders hier : RALERI - OPTICAL MAGIC - PRODUCTS | FogStop PCShade Antifog | Photochromic Helmet Visor Insert | Fototrope HELMVISIER Film | Visire du Casque Photochromiques | Pantalla pelicula visera casco fotosensibles eens. Ik heb een Shoei en had constant last van damp tussen de vizieren in. 2 maal per jaar moest ik mijn pinlock vervangen. En bij mij zaten de gaatjes/pinnetjes er al in.
Ik was echt klaar met die helm omdat het pin-lock geval volgens mij niet voldeed , het punt van ik smijt die helm zover als hij kan vliegen was hééééél kortbij. Omdat het levensgevaarlijk is als uw helm tussen de 2 lagen aandamt , je kan daar niet bij om af te vegen...want tussen de 2 vizieren in!!
Ik heb toen een raleri binnenvizier gekocht en die zit er nu bijna een jaar in en absoluut geen problemen meer. En omdat dit inner vizier met een kleef-rand is kan er geen vocht en vuil tussen en blijft cruciale afdichting tussen de 2 vizieren intact. Bij mij lukte de plaatsing in 1 maal (eerst maten genomen en waar de rand moet komen langs buiten markeren met stukjes tape en dan kleven. Er zit een duidelijke handleiding met foto's bij. Ben je echter niet zo'n handige harry bestel dan een paar extra kleefranden mee dan kan je een paar keer herkansen bij het kleven. Ik heb een vizier genomen dat met de zon mee-verkleurt en dat is een leuk extraatje maar op een echt zonnige dag heb je toch een zonnebril nodig.
Voor mij echt een aanrader en veel beter dan die pin-lock vodden......
Heb bij mij die raleri ook geplaatst . Werkt inderdaad prima .
keep smiling keep riding
In mijn vorige helm had ik er zo eentje met een plakrand. Deed perfect wat er op de verpakking stond, en ik snap eigenlijk niet goed waarom dat vervangbaar moet zijn : die binnenste laag gaat zowiezo minder snel verslijten dan het vizier waar het op plakt (krassen etc ...)
in mijn vorige helm had ik zo 'n kleef-inzetvizier van fogcity, dat ook verkleurde in de zon.
Ook dat deed zijn werk prima, in mijn huidige helm (shoei) staat standaard een pinlock, nooit problemen mee gehad in de 4 jaar dat ik die helm nu heb.
¡Muchos reciben más de amor que merecen, ninguno tanto como necesitas!
¡Ten cuidado por la bruja!
In mijn vorige helm had ik zelf een fogcity geplakt. Dat werkte absoluut goed. Momenteel heb ik een pinlock, bijgeleverd bij de helm. Tot hiertoe ook nog geen problemen.
Als je zelf iets moet installeren zou ik ook voor de klevende modellen gaan.
Laatst gewijzigd door toeternietoe; 22-09-11 om 15:31.
Diligentia, Vis, Celeritas
To Ride, Shoot Straight, And Speak The Truth (Jeff Cooper+)
Tja , de mate waarin je problemen zou kunnen krijgen met een pin-lock is sterk persoonsafhankelijk. In de winter/regen wordt een vizier sneller vuil en ook de mate van luchtstroom rond de helm doet veel ivm al dan niet aandampen. Als je achter een 'etalageruit' zit zal die sterk vuil worden bij vies weer en niet het vizier van de helm enz...
Maar voor mij blijft het feit dat "het niet aan iets wat ik verkeerd deed" waarop ik problemen met de pinlock had. Want ik gebruik m'n helm nu op krak dezelfde manier als voorheen en sinds de plaatsing van de raleri geen problemen meer. Het enige dat veranderde was de pin-lock en voor mij is dat dus ook de schuldige.
Bij mijne vorige shark helm heb ik zelf die gaatjes geboord voor die pinlock en ik heb daar eigenlijk nooit last mee gehad
Die pinnetjes zijn excentrisch , dus kan je altijd wat bijspannen normaal,
Da Raleri-ding ziet er wel OK uit, en vrij makkelijk aan te brengen
Toen ik mijn HJC kocht hing daar vanbinnen zo ne film op mijn vizier. Hielp goed, tot ik hem eens moest afkuisen en nu is't om zeep...
Zijn die Raleri-dinges afkuisbaar ? En wat gebeurt er als je een tunnel in rijdt ? Gaan die dan heel snel terug doorzichtig ?
Gaatjes boren voor pinlock is ook nog steeds een optie; lijkt me iets flexibeler dan iets vastplakken...
't Zal wa van de prijs gaan afhangen denk ik![]()