Welkom bij Motorforum.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22
    125cc
    Merk moto
    suzuki
    Type moto
    GSX-R srad 750cc
    Bouwjaar moto
    1997

Vraagje over intercom

Ik zou het fijn vinden om te kunnen praten met de mede zitter of met andere motorijders in een groep.
    Hiervoor bestaan heel veel systemen en merken.

Ik heb al overal wat zitten kijken en zoeken maar de meeste zijn wel erg duur voor wat het is denk ik dan.
    250-400euro per stuk?

voor 80euro heb je van cobra 2 goede walky-talky's met goed bereik en vox functie enzo als je daar een headset op hangt voor in je helm is het dan opgelost?
    Is dit aan te raden of af te raden?
    Bij de rijschool gebruiken ze ook walky talky's (deze zijn wel van motorola meestal).

250cc
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mellaers Bekijk berichten
    Ik zou het fijn vinden om te kunnen praten met de mede zitter of met andere motorijders in een groep.
    Dat is nu echt iets waar ik geen behoefte aan heb en, behalve voor professioneel gebruik, ook het nut niet van inzie.
    Idem met het geluid van een radio of de kwebbelstem van een of andere GPS-griet ......... not in my ears
    Ik ben geen BMW-rijder maar een motorrijder die toevallig met een BMW rijdt

F M
    F M is offline.
    1000cc
    Merk moto
    BMW
    Type moto
    R1200RT
    Tja, je heb t natuurlijk altijd van die mensen die nergens naar willen luisteren.

Zelfs niet als ze roepen: "zijt voorzichtig op die ladder !"

Ik ben geen BMW-rijder, maar een motorrijder die niet toevallig met een BMW rijdt.
    (Ik weet het, dit is plagiaat van PaulRT, maar ik heb nu eenmaal zelf weinig inspiratie)

250cc
    Merk moto
    Triumph
    Type moto
    Tiger 1050
    Awel, ik heb vorig jaar zo'n setje walkies van motorola gekocht. Wou voor het zeer occasionele gebruik ook niet het geld voor een Starcom of 1 van de bluetooth oplossingen spenderen. Was iets van een goei 120 euro voor 2 walkies + headset + ptt knopkes.

De praktijk leert dat dat, afhankelijk van het type helm en moto vrij goed werkt tot zo'n 80 à 90km/u. Daarboven is er teveel windruis om nog iets te verstaan. VOX functie mag je owv dat windruis ook vergeten: die walkies zijn half-duplex, dus als de windruis aan 1 kant de VOX functie activeert dan heeft de andere kant dubbel plezier... Gewoon PTT knopje installeren / aansluiten dus en op de "ouderwetse" manier.

Als je dat veel gaat gebruiken dan zou ik voor zo'n bluetooth oplossing kiezen (full duplex + ruisonderdrukking), of evt zo'n starcom ding).

125cc
    Merk moto
    suzuki
    Type moto
    GSX-R srad 750cc
    Bouwjaar moto
    1997
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roadster Bekijk berichten
    die walky talky's zijn meestal niet voorzien om te kunnen omgaan met windgeruis zodat de kwaliteit echt belabberd is
    voor de rest toch al veel goeds gehoord van Autocom en Starcom

of belachelijk eenvoudig en goedkoop: tuyaucom
    Die van tuyaucom heb ik net bekeken met wat voor systeem werken die want vind daar niet veel over?

125cc
    Merk moto
    suzuki
    Type moto
    GSX-R srad 750cc
    Bouwjaar moto
    1997
    Ik heb ze even allemaal eens bekeken en al deze intercoms zijn nog al duur maar warschijnlijk ook wel een pak degelijker.
    Ik ga zelf nog wat zoeken naar een soort van alternatief. Er moeten er zijn en tot 90km/u verstaanbaar is al 3/4 van belgië gedekt enkel de auotsnelwegen nog.
    Als ik iets goed tegenkom laat ik het zeker weten

1000cc
    Merk moto
    KTM
    Type moto
    990 Adventure
    Bouwjaar moto
    2006
    't Is simpel eigenlijk : als ge verstaanbaar wilt zijn aan 90-100 km/h met 2 moto's dan moet ge ne kwaliteits PMR kopen...dan kunt ge zonder intercom. Cobra als zender en ontvanger vind ik een verschrikking, da's enkel goed om hoofdpijn van te krijgen... Idem voor bvb Midland G7 als zender en ontvanger. Ik werk dagelijks met éénwegcommunicatie, en dan is de zender een Kenwood Protalk, de ontvanger een Midland G7. Werkt heel goed. Wilt ge in 2 richtingen babbelen dan hebt ge 2 Kenwoods nodig. Plus nen deftige headset. Tel dat allemaal bijeen op en dan komt ge aan 450€ voor 2 Kenwoods, en 200-240€ voor 2 deftige headsets.
    Nil volentibus arduum

1000cc
    Merk moto
    KTM
    Type moto
    990 Adventure
    Bouwjaar moto
    2007
    En deze ziet er dan quasi hetzelfde uit dan die Kenwoods van ons Raket :

Topcom Protalker PT-1016 - Afbeelding 1 - Walkietalkiestore.be

Wel veel goedkoper
    Verantwoord jezelf nooit...uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit

750cc
    Merk moto
    honda
    Type moto
    cbr250r
    Bouwjaar moto
    2012
    Ikzelf heb met cobra's gewerkt op de moto. Op zich zijn die heel goed van kwaliteit en zeer duurzaam. 12jaar geleden gekocht op mijn eerste moto en ze doen nu nog steeds redelijk intensief dienst voor onze kinderen (zeer interessant als je op hotel logeerd of of camping staat en de kinderen mogen alleen gaan spelen of ze zijn gaan slapen op hotel en je gaat zelf nog wat drinken in de bar,... je hebt altijd communicatie met elkaar als het nodig moest zijn). Maar als motorcommunicatie is het wat minder. Het grootste nadeel vond ik, is dat je een heel pak draden hebt, naar de oortjes in je helm, naar de micro in je helm, via de walkie zelf die je ergens in je jas moet steken, naar de bediening die je met velcro aan je stuur bevestigd. Geluidskwaliteit is wat je van een dergelijk systeem mag verwachten, niet uitstekend, niet belabberd, maar ergens ertussenin, tot 100km/u te doen, daarboven niet meer verstaanbaar. Nog een voordeel is dat je ook makkelijk verbinding kan maken met je partner die in de wagen volgt, of een andere motorrijder, of je duo, of gewoon zoals ik al gezegd had op vakantie/weekend met de kindjes of met elkaar dus is heel mulifunctioneel inzetbaar. Toeval wil dat ik die onlangs bij de as-adventure heb zien liggen in promo voor 80euro, de motorbenodigdheden heb ik in den tijd bij het amerikaans stockhuis gekocht. Als je een goedkope oplossing zoekt (met bijhorende goekope, doch aanvaardbare kwaliteit) dan ga je niet bedrogen uitkomen. Als je het heel intensief wil gaan gebruiken op de motor, het gebruiksgemak en kwaliteit zo hoog mogelijk moet zijn, dan neem je best een systeem met bijhorend prijskaartje.

TRX
    TRX is offline.
    1000cc
    Mijne autocom is ver boven de wettelijke maximumsnelheden in België verstaanbaar, goe gerief .
    Vind dat wel makkelijk dat ik kan communiceren met mijn duo, als ik het maar om een onderscheid te maken tussen 'ik moet naar de WC, NUUUUUUUUUUUUUUUUU' of 'ik moet naar de wc, maar dat mag binnen een half uurke zijn' (zonder bijna te moeten stoppen en mijn vizier open te zetten).
    http://im-designracing.be/

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum rechten