Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: scala rider in schuberth

125cc
    Ingeschreven
    Aug 2010

scala rider in schuberth

Ik rij al een tijdje rond met een scala rider in m'n schuberth. Voor zij die ook een helm hebben waar de binnenbekleding niet uitkan --> ik heb de oortjes dus gewoon tegen de stoffen binnenbekleding van mn helm gekleefd. Maar na 2 jaar blijkt de lijm niet krachtig genoeg meer en valt het oortje er dus telkens uit. Iemand een oplossing? Ik vrees als ik het vastkleef met lijm (secondelijm ofzo) dat ik na verloop van tijd gewoon de binnenbekleding ga kapot trekken dus alternatieven?

500cc
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freaky421989 Bekijk berichten
    Ik rij al een tijdje rond met een scala rider in m'n schuberth. Voor zij die ook een helm hebben waar de binnenbekleding niet uitkan --> ik heb de oortjes dus gewoon tegen de stoffen binnenbekleding van mn helm gekleefd. Maar na 2 jaar blijkt de lijm niet krachtig genoeg meer en valt het oortje er dus telkens uit. Iemand een oplossing? Ik vrees als ik het vastkleef met lijm (secondelijm ofzo) dat ik na verloop van tijd gewoon de binnenbekleding ga kapot trekken dus alternatieven?
    Tiens, welke Schuberth is dat dan? De binnenbekleding van mijn C3 is nl. uitneembaar, staat zelfs in de handleiding uitgelegd hoe je dat doet...

1000cc Adriaan's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pingu Bekijk berichten
    Tiens, welke Schuberth is dat dan? De binnenbekleding van mijn C3 is nl. uitneembaar, staat zelfs in de handleiding uitgelegd hoe je dat doet...
    De binnenbekleding er uit nemen was zelfs niet nodig bij mijn c3. Ik heb ze er met veel gepruts zo in gekregen (moeilijk gaat ook )

F M
    F M is offline.
    1000cc F M's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    En in de C3 zit een uitsparing in de binnenbekleding ter hoogte van de oren, speciaal voorzien voor het plaatsen van oortjes.

125cc
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Het is een schuberth R1 en ze hebben mij wijsgemaakt dat die bekleding vast zit (zijkanten)

1000cc zappa's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Als je die oortjes toch tegen de binnenbekleding geplakt hebt, dan zou ik op de oortjes zelf met stevige lijm, een lapke velcro plakken (de ruwe versie) en dit dan tegen de binnenbekleding?

125cc
    Ingeschreven
    Aug 2010
    standaard is de scala al uitgerust met van die klittenbandjes, maar ik denk dat mn bekleding er dan ook helemaal aangaat als ik die gebruik. Nu hing er dus een rubberenlapje met klittenband tegen mn bekleding en dan een oortje met klittenband daarop.

Ik heb ondertussen nog eens wat opgezocht over schuberth --> blijkbaar kan het onderste stuk bekleding er wel uitgehaald worden bij Schuberth zelf. Maar om mn helm nu op te sturen naar Magdeburg (Duitsland) met de vraag of zij de oortjes er even onder kunnen steken ... lijkt me nogal een kostelijke grap. Zou niemand in BelgiŽ dat ook op een veilige manier kunnen doen? (zijn dus de vaste delen, die je er normaal als particulier niet uithaalt)

50cc
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Bij waypoint te leuven en te Paal plaatsen ze scala's in shuberts. Ook bij Vanzeebroeck te Sint-Pieters-Leeuw (tegen Brussel).

F M
    F M is offline.
    1000cc F M's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freaky421989 Bekijk berichten
    standaard is de scala al uitgerust met van die klittenbandjes, maar ik denk dat mn bekleding er dan ook helemaal aangaat als ik die gebruik.
    Haal je die scala rider er dan dikwijls af ? Als dat oortje eenmaal met die velcro bevestigd is, en dan bljift zitten, dan zal je bekleding toch niet stuk gaan ?

Ik heb dat met mijn vorige Airoh-helm ook zo gedaan. Het draagcomfort met die oortjes tegen je oor was wel niet fantastisch, zachtjes uitgedrukt.

Ik hoor ook wel eens dat sommigen met een stanley-mesje een uitsparing snijden in de bekleding waar het oortje dan net in past. Je moet natuurlijk wel ineens de goede plek weten te vinden, want een halve cm verschil kan al betekenen dat je de gps niet meer kan verstaan bij hogere snelheden...

@Danny1: zeker dat ze dat ook bij de R1 doen ? Waypoint Leuven verkoopt de C3, en daarin willen ze natuurlijk wel de Scala Rider installeren.
    Laatst gewijzigd door F M; 24-02-12 om 13:30.

125cc
    Ingeschreven
    Aug 2010
    @Danny: Ik heb al een keer telefonisch contact gehad met Waypoint Leuven en kreeg toen een negatief antwoord (dat is zo'n jaar geleden). Ik denk niet dat ze vaste onderdelen uit helmen verwijderen enkel bij helmen waar er een voorziening voor is.

@FM: Bij een R1 bestaat de binnenbekleding ter hoogte van je oor uit een soort mousse met stof over. Deze deukt heel makkelijk in waardoor je telkens als je je helm op- of afzet je oortje gaat bewegen. Uitsnijden is dus geen optie, gezien het materiaal van de binnenbekleding. Ik heb de tip van Zappa met de klittenband al geprobeerd maar ook zonder succes (oortje blijft niet goed hangen).
    Ik denk dat de enige optie zal zijn gewoon heel goed passen waar ik mn oortje wil en dan het tegen mn bekleding lijmen met secondenlijm. (ik doe mijn scala rider er trouwens nooit af, want de unit aan de buitenkant van mn helm heb ik met die plakstrip moeten bevestigen omdat de beugel met de vijsjes zelfs niet tussen mn binnenbekleding en de buitenhelm ging.)

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum rechten