Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Nieuwe banden

50cc
    Ingeschreven
    Feb 2013

Nieuwe banden

Hey allemaal!

Net een nieuwe, tweedehands Suzuki V-strom gekocht...
    Het enige wat hij nog moet krijgen zijn nieuwe banden.
    Jullie testen ze dagelijks in de praktijk dus wou ik even vragen welke banden jullie prijs/kwaliteit het beste vinden.

Momenteel staan er continentals onder maar ik heb hier eigenlijk nog niet mee gereden dus ik zou ook niet kunnen zeggen of deze goed waren of niet

De maten zijn: voor: 110/80r19m/c en achter: 150/70rl17m/c

Alvast bedankt!

grs
    grs is offline.
    500cc grs's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Woon werk verkeer met regen? Michelin pilot road 3 steken deronder. Bij regenweer vind ik hem beter dan de andere banden dat ik gereden heb. BT016. Die zijn vervangen door een ander type dacht ik. Bij hogere temperatuur is die bt ok maar slijt rap, heel rap.
    Wat er op de cbf hing weet ik niet meer.

50cc
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grs Bekijk berichten
    Woon werk verkeer met regen? Michelin pilot road 3 steken deronder. Bij regenweer vind ik hem beter dan de andere banden dat ik gereden heb. BT016. Die zijn vervangen door een ander type dacht ik. Bij hogere temperatuur is die bt ok maar slijt rap, heel rap.
    Wat er op de cbf hing weet ik niet meer.
    Beter dan bv. de Bridgestone Battle Wing's denk je ? Want hier heb ik ook wel veel positieve commentaren van gelezen op internet..

1000cc
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door defere Bekijk berichten
    Beter dan bv. de Bridgestone Battle Wing's denk je ? Want hier heb ik ook wel veel positieve commentaren van gelezen op internet..
    Bof om een Michelin PR3 over zijn limieten te krijgen moet ge al een ferm rund zijn. En dat is met andere moderne banden niet anders...

Bridgestone T30, Continental Road Attack, Dunlop Raodsmart, metzeler z8 m/o voor de pure straatbanden
    Conti Trail attack, Dunlop trailmax tr91, michelin anakee, metzeler tourance exp voor de pure straatbanden met off-road profiel...
    dus...zelf kiezen...

50cc
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door STEFKE Bekijk berichten
    Bof om een Michelin PR3 over zijn limieten te krijgen moet ge al een ferm rund zijn. En dat is met andere moderne banden niet anders...

Bridgestone T30, Continental Road Attack, Dunlop Raodsmart, metzeler z8 m/o voor de pure straatbanden
    Conti Trail attack, Dunlop trailmax tr91, michelin anakee, metzeler tourance exp voor de pure straatbanden met off-road profiel...
    dus...zelf kiezen...
    Ik ben nog aan het twijfelen tussen de michelin Road Pilot en de Anakee momenteel Voorkeuren? De anakee3 blijkt trouwens veel meer op straat gericht te zijn dan de 2...

Nog een vraagje: als de prijs van een V en een H band dezelfde zijn op enkele euro's na (max. 210 vs 240 km/h), waarin verschillen deze dan nog ? Klopt het dat de 210km/h band diepere groeven en dus een langere levensduur heeft ?

De Anakee is ook met binnenband zie ik... Maakt dit veel uit in principe ?
    Laatst gewijzigd door defere; 12-05-13 om 23:13.

1000cc bompa's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ik weet nu ni echt wat je met je v storm van plan bent, of je ook al is een grindbaantje gaat rijden of zo , maar op mijne ktm ligt er de MT90 SCORPION AT op, en daar kan je toch wel snel mee zijn, zowel droog als op natte baan,onverhard en verhard ,een zeer goeden band vind ik . Maar banden he ,ieder heeft een andere keuze wat de beste band betreft
    Laatst gewijzigd door bompa; 13-05-13 om 11:42.

50cc
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bompa Bekijk berichten
    Ik weet nu ni echt wat je met je v storm van plan bent, of je ook al is een grindbaantje gaat rijden of zo , maar op mijne ktm ligt er de MT90 SCORPION AT op, en daar kan je toch wel snel mee zijn, zowel droog als op natte baan,onverhard en verhard ,een zeer goeden band vind ik . Maar banden he ,ieder heeft een andere keuze wat de beste band betreft
    Liefst een band die voor veel comfort zorgt, veel grip heeft en een lange levensduur. Een goede combinatie van deze kenmerken dus
    Er wordt vooral gewoon mee op de baan gereden maar aangezien de v strom nog een all road (round) machine is wil ik wel graag een band die ook een beetje deze uitstraling heeft

1000cc Vet on Wheels's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Ik deed met Metzeler tourance steeds meer dan 13.000 kms.
    Als de kat van huis is, is er nog steeds het poesje van de buurvrouw!

50cc Joskestiller's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Indien de looks van een band belangrijk voor je zijn moet je zeker niet kiezen voor de Michelin Pilot Road 3. De voorband is lelijker dan mijn buurvrouw maar de rijeigenschappen (van de band) zijn zeer goed.
    Ik heb ze momenteel op mijn DL1000 liggen en zou er onmiddellijk opnieuw voor kiezen.
    De looks en mogelijkheden om onverhard te rijden zijn voor mij van geen enkel belang.
    Honi soit qui mal y pense!

1000cc Moechy's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joskestiller Bekijk berichten
    Indien de looks van een band belangrijk voor je zijn moet je zeker niet kiezen voor de Michelin Pilot Road 3. De voorband is lelijker dan mijn buurvrouw maar de rijeigenschappen (van de band) zijn zeer goed.
    Ik heb ze momenteel op mijn DL1000 liggen en zou er onmiddellijk opnieuw voor kiezen.
    De looks en mogelijkheden om onverhard te rijden zijn voor mij van geen enkel belang.
    Kvin da persoonlijk ngal meevallen precies. Das nog een redelijk schoon profiel.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum rechten