met 2 wielen
en waar gaan die 2 wielen naartoe met mij:
eerst naar het werk om niet gefrustreerd op de werkvloer aan te komen tussen koekblikken die gene meter durven rijden
om nadien met een ommetoerke naar huis te rijden en aan de verbouwingen te kunnen verder werken met een frisse neus.
en als er wat tijd over is, mag er tussendoor nog eens een on of offroadritje af.
dus welk machientje mag de plaats innemen van de verdwenen onderdelen in de garage?
ik weet het zelf nog niet,
maar als het van mijn vrouwke afhangt mag het ook iets zijn dat schoon is. TJA, offroad en schoon , nog niet veel tegengekomen
offroad en functioneel en FUN: genoeg te vinden.
aja, en het budget moet passen voor den helft van een 950 go met 30dkm, dus ook liefst den helft van die km's, en den helft van het onderhoud. Ge ziet, ik ben content met den helft van wat anderen mij voorstellen. (totnutoetochnog.... ooit als ik groot word , wil ik een grote moto)
mijn lijstje voorlopig tussen mogelijke vervangers
G650Xchallenge:
+
blokske
ziet er wreed offroadwaardig uit
-
tis een BMW
prijs?
XR650R
+
50/50 on /offroad: eigenlijk wat ik doe
betrouwbare onda
-
enkel kickstarter
weinig bagagemogelijkheden voor het verplichte woon/werk
Yammie XT660R
+
properkes
betrouwbaar
woon/werk
-
vering offroad?
XT660Z ten
+
schijnt dat zo een moto goed is
-
standaardvering
ik zie dat niet graag
KTM690 R
+
KTM
-
KTM
en dan kom ik een segment tegen dat ik zo goed als niet ken, en die misschien nog best passen bij mij:
+ great looks, zuinig, betrouwbaar blokske van een DRZ400, prijs?,
ccm rs40
SR-40
en dan is een mens vertrokken met zoeken naar " SCRAMBLERS"
Moto Morini:
+ ziet er goed uit
-
dealernetwerk
veren?
![]()
Laatst gewijzigd door TRooPER; 23-01-12 om 23:16.
been there, done that :suzuki DR650SE '91 , honda transalp xl600v '93, honda XL 250R '83 ,honda XL350 '84
died twice: ktm LC4 640 adv '03 and still living on in pieces
XR650R
Beta Alp 4.0 ?
Moteurke van een Suzuki DRZ, voorzien van pinkerkes en lichtjes. Tof beestje, wel misschien wat kleinekes om naar 't werk mee te rijden. Ideaal voor in Wales.
Scrambler motorcycle
nice ,
maar iets te weinig veerweg vooraan
been there, done that :suzuki DR650SE '91 , honda transalp xl600v '93, honda XL 250R '83 ,honda XL350 '84
died twice: ktm LC4 640 adv '03 and still living on in pieces
XR650R
Ik heb er zelf nog niet mee kunnen rijden, maar naar wat ik op het XT forum hoor is de demping op de R wel beter dan op de Z en zou je kunnen volstaan met enkel een andere veer.
Ik vind die ook lelijk, maar ik zie die wel graag.
en anders zoiets:
Kawasaki KLE650A Versys '07 - Yamaha TRX850 '96 - Yamaha WR250F '06 - Suzuki DRZ400E '01 (sleutelprojectje)
roamer... wanderer... nomad... vagabond...
In welke prijsklasse is het dan dat je zoekt want ik weet niet wat een 950 zoals je daar beschrijft nog moet kosten. Die scramblers die je daar beschrijft kosten toch een bom duiten niet. Iets speciaals. MT-03 van Yamaha aangekleed met offroad bandjes. Is dat geen optie.Dan heb je iets unieks, trekt wat op een scrambler en wie weet is dat nog leuk ook.
"Niets is wat het lijkt en alles is wat het is"
Yamaha XT 660 Ténéré - Te koop | 2dehands.be
schoon kleurke.....
Als de kat van huis is, is er nog steeds het poesje van de buurvrouw!
NickiDC heeft een XT660R gehad. Die kon daar redelijk goed mee uit de voeten, in de bagger.
Als 't ook moet dienen om naar 't werk te rijden zijn de CRFfen en co toch niet het beste idee denk ik. Zo'n XR650 of DRZ moet dat aankunnen. Alles daarboven ook natuurlijk.
42