Welkom bij Motorforum.
Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 42
Like Tree1Likes

Onderwerp: To oordop or not to oordop

125cc
    Merk moto
    Yamaha
    Type moto
    XT1200Z Super Tenere
    Bouwjaar moto
    2011
    Die wegwerpdoppen verdraag ik niet goed. Heeft met de druk te maken geloof ik.
    Maar ik gebruik wel van die herbruikbare met wisselbare filters. (en afwasbaar )

Had dat beter gedaan nog voor ik de eerste tekenen van gehoorschade vaststelde.

125cc
    Merk moto
    Honda
    Type moto
    CBR600FA
    Bouwjaar moto
    2011
    Ik denk dat Eric de dopjes bedoeld die ik ook gebruik.
    Oordopjes van Alpine Motosafe die je bij RAD kan kopen.
    Siliconen dingskes met een groen en geel wisselbaar geluidsfilter.
    Ik ben er tevreden van, zitten echt wel héél comfortabel Kan nog steeds met mijn Scala Rider FM prima radio en naar de instructies van mijn TT luisteren als ik ze in heb. Het hinderlijke windgeruis wordt toch goed gedempt terwijl andere geluiden, verkeer e.d. toch wel nog goed hoorbaar zijn
    Als ik eens gewoon vergeet dat ik ze in heb ... ik stop gewoon of maak gewoon rechtsomkeer om ze te halen. Ik rij nooit meer zonder.

Link
    Laatst gewijzigd door Xplod; 15-02-12 om 14:52.
    CBR600FA '11 :: Pilot Xenon 6000K HID :: R&G Tail Tidy and Crash Protectors :: V-trec levers

TRX
    TRX is offline.
    1000cc
    Ik draag ze ook altijd...
    Draag ze ook dikwijls in bed, als ik bv overnacht in de boxen van Zolder is er altijd wel wat lawaai, oordopjes in en 't is direct stil (dat mijn madam al ne keer durft snurken zal ik maar niet zeggen zeker ).

Die oordoppen zijn voor mij net zo belangrijk als een motorjas ofzo. Zonder rij ik niet...
    Ene keer een kwalifcatie gestart zonder oordoppen, dus geen tijd om binnen te rijden. Pffff, 20 min azo een lawijt, en 't was dan nog op Zolder, dus met een stille motorfiets .
    http://im-designracing.be/

500cc
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xplod Bekijk berichten
    Ik denk dat Eric de dopjes bedoeld die ik ook gebruik.
    Oordopjes van Alpine Motosafe die je bij RAD kan kopen.
    Siliconen dingskes met een groen en geel wisselbaar geluidsfilter.
    Ik ben er tevreden van, zitten echt wel héél comfortabel Kan nog steeds met mijn Scala Rider FM prima radio en naar de instructies van mijn TT luisteren als ik ze in heb. Het hinderlijke windgeruis wordt toch goed gedempt terwijl andere geluiden, verkeer e.d. toch wel nog goed hoorbaar zijn
    Als ik eens gewoon vergeet dat ik ze in heb ... ik stop gewoon of maak gewoon rechtsomkeer om ze te halen. Ik rij nooit meer zonder.

Link
    Veel te duur! In elke luchthavenshop kan je deze kopen voor minder dan 8 euro.
    Design Go Quiet Zone Ear Plugs - Packyourbags Travel Store

50cc
    Merk moto
    Suzuki
    Type moto
    GS500
    Bouwjaar moto
    2008
    Ik heb begin dit jaar oordopjes op maat laten maken, ook vooral omdat ik concerten fotografeer maar draag ze ook tijdens het motorrijden. Vooral tijdens de autostradekilometers, het geeft rust tijdens het rijden en ik ben 's avonds dan veel minder vermoeid.

1000cc
    Merk moto
    KTM
    Type moto
    990 Adventure
    Bouwjaar moto
    2006
    Oordoppen voor muziek en voor motorrijden zijn nochthans 2 aparte producten. Ik ga er mij de komende weken voor beide aktiviteiten laten maken via mijn madam haar werk...
    Nil volentibus arduum

50cc
    Merk moto
    Suzuki
    Type moto
    GS500
    Bouwjaar moto
    2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raketman Bekijk berichten
    Oordoppen voor muziek en voor motorrijden zijn nochthans 2 aparte producten. Ik ga er mij de komende weken voor beide aktiviteiten laten maken via mijn madam haar werk...
    Ik ben naar Laperre geweest en die man vertelde me dat de decibels van motorrijden en muziek overeenkomen en dat het stom zou zijn om 2 verschillende filters te kopen dan.

1000cc
    Merk moto
    Honda
    Type moto
    Sevenfifty
    Bouwjaar moto
    1994
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentie Bekijk berichten
    Ik ben naar Laperre geweest en die man vertelde me dat de decibels van motorrijden en muziek overeenkomen en dat het stom zou zijn om 2 verschillende filters te kopen dan.
    Decibels misschien wel, maar de karakteristieken zijn verschillend.
    Bij muziek wil je alles blijven horen in dezelfde verhoudingen, maar dan zachter
    motor wil je het suizen van de rijwind zoveel mogelijk wegfilteren terwijl je de rest nog wel blijft horen (auto's, claxons, sirenes, passagiers die moeten plassen, ...)

Muziek vraagt dus om een vlakke filter (vlak, als het lijntje in een frequentie-decibel-grafiek)
    Motorrijden net niet...

1000cc
    Merk moto
    KTM
    Type moto
    990 Adventure
    Bouwjaar moto
    2006
    +1

Rare jongens daar bij Laperre ...maar goed, ik heb daar ondertussen al teveel slechte ervaringen over gehoord (pasvorm niet goed, niet deftig aangepast krijgen en dan blijven zitten met onbruikbare oordoppen etc etc).
    Nil volentibus arduum

125cc
    als die gast van Laperre dat zegt, zoek dan maar rap een andere ....

Muziekfilters verlagen het geluidsniveau voor elke frequentie. Muziek klinkt dan gewoon stiller, zonder dat ze vervormd wordt.

Filters voor machinelawaai - of motorfietslawaai - dempen in een specifiek welbepaald frequentiegebied. Muziek zou maw vervormd gaan klinken.

Ik heb er van deze, en die zijn verdomd goed :
    Geluid zoals het hoort

Ze worden op maat gemaakt, en indien nadien tijdens het passen blijkt dat ze nog ietsje te groot of te klein zijn, dan kunnen ze dat perfect aanpassen met hun laserapperaten !

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Forum rechten