Welkom bij Motorforum.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20
Like Tree2Likes

Onderwerp: Te weinig sneeuw ...

500cc

Te weinig sneeuw ...

... om een sneeuwman te maken? Klein mannen met iets anders bezighouden...

http://www.airbus.com/fileadmin/medi...wn_colours.pdf
    Nico likes this.
    Bizarre, bizarre ... J'ai dit bizarre!? Comme c'est étrange!

1000cc
    Merk moto
    Honda
    Type moto
    Pan European st 1100
    Bouwjaar moto
    1993
    Ik denk dat veel klein gasten toch de Nintendo zullen verkiezen.
    Only een biker knows why a dog sticks his head out the window.

750cc
    Merk moto
    honda
    Type moto
    cbr250r
    Bouwjaar moto
    2012
    Ooit, heel veel jaren geleden... samen met mijn vader een vlieger helemaal zelf ineengeknutseld. Zo één voor aan de zee met een touwtje. Uit zelf gesneden houten stokjes en krantenpapier. Dagenlang aan bezig geweest om een exemplaar te maken dat ook nog kon vliegen. Ding heeft nooit echt kunnen vliegen (ging naar boven en duikte terug naar beneden) maar het plezier om dit als kleine pagadder samen met je vader te maken is goud waard. Daar kan geen nintendo tegenop. Nu heb ik zelf kinderen, en ze gaan allebei skaten (ze hebben net de overgang gemaakt van recreatief naar de beginnersgroep van de competitie). Vooral tijdens de indoor trainingen kruipt daar enorm veel vuiligheid tussen die lagertjes en die moeten dus geregeld schoongemaakt worden. Ik neem ze mee naar het werkhuis zodat ze zien hoe het moet en het binnenkort zelf kunnen. Maar dat is dik tegen hun zin. Wieltjes eruit vijzen, asje eruit, lagertjes eruit (met speciaal gereedschap), alles proper maken, met wd40 inspuiten, asje invetten, alles terug monteren. Tijdrovend werkje maar niet echt moeilijk. Ze staan daar rond te draaien en te spelen en dat interesseerd hun dus geen r**t. Ik vind dat echt heel jammer. Vroeger op hun leeftijd haalde ik zelf mijn fiets volledig uit elkaar, maakte ik die volledig proper, ketting uitkoken in olie (weliswaar onder begeleiding, maar ik wou het wel zelf doen), alle vijsjes invetten, mooi terug inelkaar steken en dat daarmee was ik een heel weekend zoet. Ik kreeg als 10jarige een eigen werkbankje en wat afgedankt gereedschap en ik was daar enorm gelukkig mee. Ik had altijd plakgereedschap mee om een platte band onderweg te herstellen en heb dat voor zover ik me kan herinneren minstens 3x ook effectief moeten doen om thuis te geraken. Nu... hebben ze allemaal een gsm bij en bellen mama of papa om hun te komen halen.
    Maar nintendo, ds, tv, warm in de zetel zitten op hun gat (kan moeilijk op hun kop natuurlijk) dat kunnen ze wel.
    Laatst gewijzigd door the riding man; 07-02-12 om 08:38.
    'm gonna wake you up early cause i'm gonna take a ride with you.
    It's not a big motorcycle,
    Just a groovy little motorbike.
    It's more fun than a barrel of monkeys,
    That two-wheeled bike.
    We'll ride on out of town
    To anyplace i know you like.
    It climbs the hills like a matchless,
    Cause my honda' built really light.
    When i go in to the turns
    Better hang on tight.
    I'd better turn on the lights
    So we can ride my honda tonight.
    http://www.youtube.com/watch?v=WqKi_9p1zks

500cc
    ja jong, een beetje nostalgie dat ge probeert over te enten op uw eigen kroost.
    Quod non.
    het leven is een sexueel overdraagbare aandoening, onbehandelbaar en met de dood als gevolg.

1000cc
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door referee Bekijk berichten
    ipad bedoel je...

1000cc
    Merk moto
    Honda
    Type moto
    Pan European st 1100
    Bouwjaar moto
    1993
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door STEFKE Bekijk berichten
    ipad bedoel je...
    Noemen ze dat nu zo.
    Only een biker knows why a dog sticks his head out the window.

50cc
    Merk moto
    Honda
    Type moto
    VFR800
    Bouwjaar moto
    2002
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door referee Bekijk berichten
    Ik denk dat dit afhangt van persoon tot persoon... Mij kon je nooit lang bezig houden met een videogame... Als klein manneke was ik meestal buiten... Ik zal zeker niet stellen dat ik even fanatiek men fiets uit elkaar haalde als een collega hier... Maar ik was toch ook geregeld met techniek bezig. Het facineerde me gewoon!

Niet te min heb ik wel een iPad hoor

Ik denk wel dat kinderen die alle dagen voor dit soort toestanden hangen (uren per dag) wel wat aansporing kunnen gebruiken om eens iets anders te doen... Natuurlijk is niet iedereen gefassineerd door techniek hé...

750cc
    Merk moto
    honda
    Type moto
    cbr250r
    Bouwjaar moto
    2012
    Nu zooooo gefacineerd door techniek was/ben ik nu ook weer niet hoor. Ik heb wel altijd open gestaan om te leren en te proberen (en veel te laten mislukken). Maar ik moet wel altijd iets om handen hebben. Als kind had ik ook mijn game-boy hoor, maar ik kon mij evengoed bezig houden met bouwvliegtuigjes ineen te knutselen, een hele grote puzzel (ik dacht 30000 stukjes, weet het niet exact meer) heb ik ook ooit eens ineen gelegd, daarmee ben ik meer dan een maand bezig geweest. Maar er is ook een keerzijde en daarvan ben ik me ook bewust. Mijn leeftijdsgenootjes groeide op met de pc en al die dingen, thuis kwam dat niet in huis. Nu ben ik eigenlijk totaal niet mee met de hedendaagse technologieën en heb daar ook totaal geen interesse in.
    'm gonna wake you up early cause i'm gonna take a ride with you.
    It's not a big motorcycle,
    Just a groovy little motorbike.
    It's more fun than a barrel of monkeys,
    That two-wheeled bike.
    We'll ride on out of town
    To anyplace i know you like.
    It climbs the hills like a matchless,
    Cause my honda' built really light.
    When i go in to the turns
    Better hang on tight.
    I'd better turn on the lights
    So we can ride my honda tonight.
    http://www.youtube.com/watch?v=WqKi_9p1zks

1000cc
    Type moto
    ne moto
    Toen ik nog nog jong was, iPad ,game-boy,pc's was er niet , in heel de straat waren er maar twee telefoon's en ook maar 2 tv's, als ik een vlieger wilde moest ik die altijd zelf maken twee stokjes hondshout uit ne kant (haag) grauw papier van het binnenste van ne zak van dierenvoeder, wat zegelgaren ,een of twee gekookte nieuwe aardappelen, lijm was er niet ,of ze moesten thuis in den tijd aan het behangen geweest zijn , een winder om het zegelgaren op te winden moest ook zelf gemaakt worden , dat was op dat gebied wel een leerrijke tijd

Het eerste zelfrijdend speelgoedje was ook zelfgemaakt , van een leeg houten bolletje garen (klosje van garen) een rekje van een fiets binnenband geknipt, een hol stukje kaars en ne latnagel ,en zo waren wij 's avonds met van alles en nog wat bezig

1000cc
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bompa broem broem Bekijk berichten
    Het eerste zelfrijdend speelgoedje was ook zelfgemaakt , van een leeg houten bolletje garen (klosje van garen) een rekje van een fiets binnenband geknipt, een hol stukje kaars en ne latnagel ,en zo waren wij 's avonds met van alles en nog wat bezig
    Tientallen dingen heb ik zo geknutseld, van autootjes, bootjes, vliegers tot simpele morsetoestelletjes, kruisbogen met de meest geavanceerde en gekste opspansystemen en ander wapentuig.
    En min of meer tegelijkertijd ontdekte ik dat die spelletjes op de Commodore 64 uit software bestonden en dat je met software net zo goed kon knutselen en experimenteren als met fysiek speelgoed
    Kawasaki KLE650A Versys '07 - Yamaha TRX850 '96 - Yamaha WR250F '06 - Suzuki DRZ400E '01 (sleutelprojectje)

roamer... wanderer... nomad... vagabond...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum rechten