Ik heb eens heel hard moeten nadenken hoe ik dat zelf destijds gedaan heb. Nooit een motorfiets alleen moeten verzekeren, ik had al een klein autoke op mijn 19 waar de moto direct bijgegaan is aan een gunstige prijs. Er zijn zeker nog maatschappijen die wel willen verzekeren, maar de opvallend slechte vertegenwoordiging van de groep 18-24 in de statistieken van motorongevallen heeft er de laatste jaren voor gezocht dat het bijna onbetaalbaar geworden is. Anders eens horen via MAG, die schijnen wel wegen te kennen naar betaalbare verzekeringen. Hoe goed die zijn weet ik niet. Persoonlijk ben ik graag verzekerd om dan ook werkelijk verzekerd te zijn, niet enkel om wettelijk in orde te zijn.
Wat ook wel eens een redmiddel blijkt te zijn (en zo heb ik er al wel een paar gekend) is om de motor op naam van een ouder te laten verzekeren om dan de beginnende rijder als 2de bestuurder op te geven. Maar ook dat wordt niet altijd toegelaten bij sommige maatschappijen.
Betreffende het vermogen van de moto : moesten mensen eens de kleine moeite doen om de papieren te lezen die ze in elk examencentrum uitdelen na het behalen van de theorie, dan kan je daar ook de voorwaarden voor het examenvoertuig op terugvinden. Scheelt een hoop gesakker nadien...

LinkBack URL
About LinkBacks

Antwoord met Citaat