Welkom bij Motorforum.
Resultaten 1 tot 6 van de 6
    50cc

25Kw en verzekeringen

Hoi,
    Ik had graag wat info van jullie lezers ontvangen ivm een verzekering voor een 25kw moto.. mijn zoon heeft net zijn theoretisch examen afgelegd voor Rijbewijs A (19J / 25kw) en nu gaat hij de verplichte rijschool volgen.. wellicht 8 u inclusief het praktisch examen.

Vandaag heb ik proberen te zoeken naar een verzekering en tot mijn verbazing is dat geen makkie!
    bepaalde maatschappijen verzekeren je enkel als je een definitief rijbewijs hebt... dus geen tijdelijk rijbewijs... how the hell kan men dan leren rijden?
    Anderen spreken over minstens 3 jaar schadevrij attest... en vanaf 500CC..

Waar hebben jullie een verzekering verkregen als beginnend motorrijder tss 18 en 21j met een 25Kw motor, onder de 500 CC ?
    en voor welke prijs?
    de moto die hij heeft gekocht is een Kawa KLX300R / 300CC / 19 Kw..
    Hij mag hiermee ook al zijn praktijk niet mee afleggen... niet zwaar genoeg.. wat een soep is dat allemaal..

Ik moet zeggen; als beginnend motorrijder wordt er precies alles aan gedaan om de jonge motorrijders te ontmoedigen om met de motor te rijden.. of men moet serieus goed bij kas zijn om al die premies te kunnen veroorloven op jonge leeftijd..
    Ma ja.. we blijven stemmen op de goei niewaar?

Hopelijk helpen jullie ons wat vooruit met inlichtingen en info over jullie ervaringen met zulke beginnende rijders en verzekeringen.

tkxs
    (ben ook al +30 jaar motorrijder ondertussen...)

1000cc
    Merk moto
    KTM
    Type moto
    990 Adventure
    Bouwjaar moto
    2006
    Ik heb eens heel hard moeten nadenken hoe ik dat zelf destijds gedaan heb. Nooit een motorfiets alleen moeten verzekeren, ik had al een klein autoke op mijn 19 waar de moto direct bijgegaan is aan een gunstige prijs. Er zijn zeker nog maatschappijen die wel willen verzekeren, maar de opvallend slechte vertegenwoordiging van de groep 18-24 in de statistieken van motorongevallen heeft er de laatste jaren voor gezocht dat het bijna onbetaalbaar geworden is. Anders eens horen via MAG, die schijnen wel wegen te kennen naar betaalbare verzekeringen. Hoe goed die zijn weet ik niet. Persoonlijk ben ik graag verzekerd om dan ook werkelijk verzekerd te zijn, niet enkel om wettelijk in orde te zijn.

Wat ook wel eens een redmiddel blijkt te zijn (en zo heb ik er al wel een paar gekend) is om de motor op naam van een ouder te laten verzekeren om dan de beginnende rijder als 2de bestuurder op te geven. Maar ook dat wordt niet altijd toegelaten bij sommige maatschappijen.

Betreffende het vermogen van de moto : moesten mensen eens de kleine moeite doen om de papieren te lezen die ze in elk examencentrum uitdelen na het behalen van de theorie, dan kan je daar ook de voorwaarden voor het examenvoertuig op terugvinden. Scheelt een hoop gesakker nadien ...
    Laatst gewijzigd door Raketman; 08-02-12 om 23:27.
    Nil volentibus arduum

50cc
    Merk moto
    Honda
    Type moto
    VFR800
    Bouwjaar moto
    2002
    Gewoon bij KBC eigenlijk!
    Ik had een MuZ Skorpion 660cc (zalig ding)
    Nooit geen problemen gehad... Dankzij men ouders die daar ook verzekerd waren met de wagen enzo, ng eens fikse korting gehad... Als beginnend motorrijder betaalde ik 400eur... Wat naar t schijnt niet zo veel is als 21 jarige beginner...

750cc
    Merk moto
    honda
    Type moto
    cbr250r
    Bouwjaar moto
    2012
    Ik heb in den tijd het maximaal aantal uren + examenbegeleiding op een moto van de rijschool gedaan. Rijbewijs gaan halen en pas daarna moto gaan kopen en dus verzekering afgesloten. Ik reed op dat moment al wel op ne 125cc (en daarvoor kwam ik van ne schakelbrommer) dus was het al wat gewoon, was ook van den eerste keer geslaagd.
    'm gonna wake you up early cause i'm gonna take a ride with you.
    It's not a big motorcycle,
    Just a groovy little motorbike.
    It's more fun than a barrel of monkeys,
    That two-wheeled bike.
    We'll ride on out of town
    To anyplace i know you like.
    It climbs the hills like a matchless,
    Cause my honda' built really light.
    When i go in to the turns
    Better hang on tight.
    I'd better turn on the lights
    So we can ride my honda tonight.
    http://www.youtube.com/watch?v=WqKi_9p1zks

50cc
    Thanks reeds voor jullie reacties. Ik ga hem laten doen zoals de riding man.. max uren rijschool en examenbegeleiding laten volgen en hopen dat ie dan met de moto van de rijschool er van de 1e keer door is.. zodoende dat hij wel een verzekering krijgt met definitief rijbewijs.. hij heeft ook al met een bromfiets gereden daarvoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raketman Bekijk berichten
    Betreffende het vermogen van de moto : moesten mensen eens de kleine moeite doen om de papieren te lezen die ze in elk examencentrum uitdelen na het behalen van de theorie, dan kan je daar ook de voorwaarden voor het examenvoertuig op terugvinden. Scheelt een hoop gesakker nadien ...

Tja Raketman.. op dat papier heb ik dat dus ook voor de eerste keer gisteren gelezen.. alleen, in dit geval had hij al via studentenwerk centen bijeen geraapt en dus al een 2de hands moto gekocht voor dat hij zijn examen aflegde.. we waren in de veronderstelling dat de moto niet meer dan 25Kw mocht zijn.. minder mocht, meer niet dachten we.. maar in belgie moet dat allemaal onnodig 3dubbel keer elk jaar veranderen om het zo complex mogelijk te maken.

50cc
    Merk moto
    Kawasaki
    Type moto
    Versys
    Bouwjaar moto
    geboren in 2007
    Ik wil hier niet de lastige uithangen, maar die regels zijn al jaren hetzelfde. Indien hij het niet wist volstond het om ook even te bellen (hebben niet alle jongeren een smaaatfeuwn tegenwoordig?) naar een examencentrum of hier even te kijken: Praktijkexamen A - GOCA.
    Dit had hem heel wat miserie bespaard. Maar ik geef toe, op veel websites staat er gewoon max. 25kw .

Touring heeft redelijk "goedkope" verzekeringen, maar ik raad aan om de motor te verzekeren samen met uw auto (en op uw naam wellicht). Dat is het goedkoopste. Of anders inderdaad eens gaan horen bij MAG.

Wachten tot verzekeren na het examen is natuurlijk al niet slecht (en dus examen doen via de rijschool), maar het bedrag zal hierdoor niet zakken.
    Laatst gewijzigd door Mr. Punchy; 09-02-12 om 13:47.
    The artist formerly known as 'afishcalledhonda'. (na probs met account en andere moto)

Current: Versys 650A (2007)
    Previous: CBF600N, CBR1000F (1990 model)

Tot wanneer ik de 6 cijfers heb speel ik iedere week met de motto.

Forum rechten