Welkom bij Motorforum.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22
    125cc
    Merk moto
    Honda
    Type moto
    CBR600FA
    Bouwjaar moto
    2011

Actief rij-opleidingen van DRO

Hoi iedereen,

ik gooi het hier gewoon effe in de groep want met de zoekfunctie vind ik er niet echt iets over .... soit

Ik ben er nu 46, rij ondertussen al terug een jaartje of 3 met de motor en heb reeds ongeval vrij ong. 15000km achter.
    En toch heb ik nog steeds eens zin om mijn bochten techniek wat bij te schaven en eens zonder vrees op een veilige plaats eens goed "plat" te gaan zonder daarmee mijn motor mee in de vernieling te rijden .... en mezelf dus uiteraard ook niet
    Wat vertrouwen kweken dus

Ik had gewoon eens graag wat reacties over die opleidingen gehoord van mensen die al eens zo'n cursus hebben gevolgd.
    Ik woon héél dicht bij Gent, ik zie dat ze in Oudenaarde af en toe eens zo'n opleiding organiseren .... en ik meen me te herinneren dat er in de buurt van de Weba in Gent, ergens in de havenzone, ook wel eens zoiets georganiseerd werd ....

Ja ... shoot hé
    CBR600FA '11 :: Pilot Xenon 6000K HID :: R&G Tail Tidy and Crash Protectors :: V-trec levers

1000cc
    Merk moto
    KTM + HUSABERG
    Type moto
    SMT990 - FE390
    Bouwjaar moto
    2009 - 2012
    Ik ben sinds m'n moto avonturen startte in '09, al een 5 tal keer bij Blog - Vrom rijopleidingen geweest, voor basis rij en bochtencursus en super tevreden!

En een Ardennen bochtenstage bij Home Page Van een opleiding steek je echt veel op.
    Zelfs motards die al een lang rijden leren daar nog bij

Kan 't alleen maar aanraden.

125cc
    Merk moto
    Honda
    Type moto
    CBR600FA
    Bouwjaar moto
    2011
    Héél interessante links zappa
    Vooral die van goedmotorrijden.be . Interessant leesvoer daar over rijtechnieken.
    CBR600FA '11 :: Pilot Xenon 6000K HID :: R&G Tail Tidy and Crash Protectors :: V-trec levers

1000cc
    Type moto
    ne moto
    Als je naar hier gaat geraak je er wel op http://www.demotorsite.be/toerisme,en dan naar hier http://aktief.demotorsite.be/ maar meer weet ik er ook ni van
    Laatst gewijzigd door bompa broem broem; 16-02-12 om 00:30.

1000cc
    Merk moto
    BMW - VESPA
    Type moto
    R1200GS / 300GTS
    Bouwjaar moto
    2007-2009
    Ik heb over 10 jaar alle mogelijke cursussen bij M&T gevolgd, hun cursus op circuit vond ik heel goed, daar kunt ge veilg leren plat(ter) gaan in de bochten, bij gebrek aan tegenliggers ....
    Als de kat van huis is, is er nog steeds het poesje van de buurvrouw!

500cc
    Merk moto
    Honda
    Type moto
    VFR 800
    Bouwjaar moto
    1999
    Ik heb de RECE en RACE curcus al gevolgd, en dit jaar de RACE+.
    Gezien het er dus al 3 zijn, ben ik wel tevreden
    Veel uitleg, ge kunt veel vragen stellen, rustige sfeer,...

125cc
    Merk moto
    Honda
    Type moto
    CBR600FA
    Bouwjaar moto
    2011
    Ik heb het eens bekeken en me al ingeschreven voor de cursus in Oudenaarde op 23 juni.
    Jammer dat die van 25 maart al volzet is. De kans dat het beter weer is op 23 juni is uiteraard wel een héél pak groter
    Laatst gewijzigd door Xplod; 15-02-12 om 17:20.

50cc
    Eind vorig jaar ook een cursusje bochtentechniek (DRO gevorderden) gevolgd met Aktief in Oudenaarde.
    Zeker leerrijk maar heeft niets te maken met zo snel mogelijk en zo plat mogelijk door de bocht te gaan.
    Eerst wat oefeningen op afgesloten parking ivm kijktechniek (rond kegeltjes rijden). Niet zo simpel als het lijkt....
    Nadien rit op de weg, o.a. in het "Pays des Colinnes", baan Lessen - Frasnes (4 à 5 X op en af).
    Leuk baantje met leuke bochtjes.
    Voor lekker "plat" ben je beter af met een circuitopleiding denk ik (zelf nog niet gedaan).

125cc
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jostrom Bekijk berichten
    Nadien rit op de weg, o.a. in het "Pays des Colinnes", baan Lessen - Frasnes (4 à 5 X op en af).
    Leuk baantje met leuke bochtjes.
    Doen ze dat daar nog steeds? Da's toch een weg met behoorlijk versleten en behoorlijk hobbelig asfalt? En ook behoorlijk wat uitritten van boerderijtjes vlak na blinde bochtjes ... niet meteen mijn ideale droom om bochten te leren nemen.

F M
    F M is offline.
    1000cc
    Merk moto
    BMW
    Type moto
    R1200RT
    With stupid

Ik ben geen BMW-rijder, maar een motorrijder die niet toevallig met een BMW rijdt.
    (Ik weet het, dit is plagiaat van PaulRT, maar ik heb nu eenmaal zelf weinig inspiratie)

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum rechten