Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17

Onderwerp: Schrapping nummerplaat - stopzetten verzekering (moto)

1000cc zappa's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008

Re: Schrapping nummerplaat - stopzetten verzekering (moto)

de een verzekering is blijkbaar de andere niet? Moet zeggen dat we door den onzen behoorlijk worden bijgestaan.
    Pak nu die kras op mijne moto zijne tank, mijn garaas zegt kunstof niks schilderen, ne nieuwe tank 900eurokes, expert zegt wel schilderen 250eurokes.
    Ons verzekeringmakelaar is daar niet mee akkoord, ga verder wil duidelijk bestek voor dat schilderen, misschien moet ik maar eens tot in Antwerpen rijden om naar mijne tank te laten kijken enbestek te laten maken, niet zo maar neer leggen bij alles zeker?

1000cc TRooPER's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davyc
    'k heb vorige week mijn nummerplaat van mijn moto binnen gegeven bij de D.I.V. voor schrapping. Heb dan het document van schrapping overgemaakt aan mijn makelaar om de verzekering stop te zetten (en terug betaling van de resterende premie te krijgen).

Vandaag krijg ik een mail van de makelaar dat de maatschappij de verzekering niet wil stopzetten (en terug betalen) omdat ik geen verkoopcontract heb opgestuurd van mijn moto.

(Moto wordt niet verkocht - ga hem bij houden)

Kunnen zij dit eisen? Een verkoopovereenkomst is toch niet verplicht (kan toch ook mondeling zijn - dus geen document)

1) waarom wilt ge uw plaat schrappen : verkoop, tijdelijke stockage van uw motor wegens ongeluk/onderhoud/opknappen
    of omdat ge op een ander wilt gaan verzekeren
    2) ik heb ooit al gehoord dat als het om tijdelijke niet-ingebruikname is dat ge uw nr-plaat bij verzekering kunt afleggen en geen verzekering betaald, zo blijft de nr-plaat in gebruik: ge betaalt wel jaarlijks wegentaks maar geen verzekering tot het moment waarop je die weer nodig hebt. 100% zeker ben ik niet van deze praktijk van doen, maar mits persoonlijk contact met verzekeringsagent moet dit wel haalbaar zijn denk ik.
    been there, done that :suzuki DR650SE '91 , honda transalp xl600v '93, honda XL 250R '83 ,honda XL350 '84 ,KTM LC4 640Adv '03, cagiva navigator 1000 '03
    XR650R 950GO!!!

50cc
    Ingeschreven
    Sep 2010

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TRooPER

1) waarom wilt ge uw plaat schrappen : verkoop, tijdelijke stockage van uw motor wegens ongeluk/onderhoud/opknappen
    2) ik heb ooit al gehoord dat als het om tijdelijke niet-ingebruikname is dat ge uw nr-plaat bij verzekering kunt afleggen en geen verzekering betaald, zo blijft de nr-plaat in gebruik: ge betaalt wel jaarlijks wegentaks maar geen verzekering tot het moment waarop je die weer nodig hebt. 100% zeker ben ik niet van deze praktijk van doen, maar mits persoonlijk contact met verzekeringsagent moet dit wel haalbaar zijn denk ik.

Ik heb afgelopen moto seizoen (tss april en eind sept) slecht 500 km gereden (door rug problemen), daarom heb ik mijn nummerplaat terug gestuurd. Ik denk niet dat ik de eerste jaren er nog mee zal kunnen rijden. Ik vind het zonde om de moto te verkopen (Suzuki intruder vs800 van 1997) met slecht 25000 km op de teller, ziet er nog uit als nieuw (geen enkel roest plekje of uitgeslagen chromé, zelfs de spaken blinken nog als nieuw) Voor de prijs dat ik er nu tweedehands nog kan van krijgen hou ik hem liever bij ...

1000cc gorgash's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davyc
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TRooPER

Ik heb afgelopen moto seizoen (tss april en eind sept) slecht 500 km gereden (door rug problemen), daarom heb ik mijn nummerplaat terug gestuurd. Ik denk niet dat ik de eerste jaren er nog mee zal kunnen rijden. Ik vind het zonde om de moto te verkopen (Suzuki intruder vs800 van 1997) met slecht 25000 km op de teller, ziet er nog uit als nieuw (geen enkel roest plekje of uitgeslagen chromé, zelfs de spaken blinken nog als nieuw) Voor de prijs dat ik er nu tweedehands nog kan van krijgen hou ik hem liever bij ...
    Om dan nog een paar jaar in de garage te laten staan? Die gaat nie stijgen in waarde ofzo hé. Als em stilstaat...
    Als je er echt niet meer mee kan rijden de eerste jaren... 2000 * 3000 euro ervoor vangen en ge ziet later nog wel.

50cc
    Ingeschreven
    Oct 2010

Bellen zegt u, ik ben er geweest sus en daar in Aalst ze wilden de verzekering niet stop zeten.
    Ik heb naar Luik gebeld en daar zeggen ze dat er geen probleem was. Ik heb nog geen feedback gekregen, het is nu al een week.
    Wachten dus hé
    Grtz Mike
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon
    Ge moet zo geen gezicht trekken hé Mike,
    ge moet uwe verzekeraar nekeer een belleke doen, dan komt dat binnen de 2 minuten in orde

1000cc the riding man's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008

Dat heb ik nu nog nooit gehoord, raar verzekeringsmaatschappij. Weer zo een makelaar zeker? Of zoiets goeiekoop met een callcenter aan? Ik WEET dat ik niet de goeiekoopste verzekering heb, maar ik WEET ook dat ik volledig wordt bijgestaan met al mijn vragen en problemen en dat ze altijd hun uiterste best doen om me verder te helpen. Ik laat zelfs priv pakjes daar soms afleveren omdat daar altijd iemand aanwezig is en ik niet altijd thuis ben als de courier het komt brengen en zo verlies ik geen tijd met het pas de dag erna te kunnen afhalen in een postkantoor. Ik wil maar zeggen... ik heb een hele goeie band met die mensen en daarvoor heb ik graag iets meer geld over.
    Honda Shadow125, Kawazaki gpz500s, Kawazaki klv1000, Honda sh125/300i, Honda cbr250r, ktm 990adventure
    Honda Integra 750

hla
    hla is offline.
    250cc hla's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008

Opzegtermijn moet gerespecteerd worden, dat lijkt mij logisch.
    Maar als dat zo is, dan hebben ze verder geen zaken met Uw beweegredenen.
    Dat zijn privezaken en daar moet niet op geantwoord worden.

Ik betaal gewoon maandelijks mijn verzekeringen, en dat kost niets extra's.
    Ik zou dan gewoon de betaling stoppen en daarmee uit.

Wie voor een jaar op voorhand betaald, die kan dat niet.
    Dus zit je met een onaanvaardbaar probleem.

Nadat het opgelost is, zou dit toch alles opzeggen.
    Voor zoiets belachelijk doen, zal later bij echte brokken alleen maar meer problemen geven.
    Buiten daarmee.
    Rij, en geniet!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Forum rechten