Welkom bij Motorforum.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26
    50cc

Een nieuw motogroentje...

Dag iedereen,

Even voorstellen. Ik ben Koen, net 30 geworden en heb altijd al al een zwak gehad voor moto's. Altijd maar uitstellen ("misschien volgend jaar..."), maar onlangs heb ik toch de knoop doorgehakt om lid te worden van de grote motardfamilie. Maar een groentje moet natuurlijk ergens beginnen, en meestal is dat met het rijbewijs.

Na een lange internetzoektocht naar voordelige rijscholen kwam ik uit bij Mot-Art in Ham. Als alles goed gaat, mag ik daar begin juni aan de slag voor mijn eerste lessen. Ik heb zelfs mijn vriendin kunnen overtuigen om het ook te doen, met het oog op de verzwaarde opleiding in 2013.

Wat wel een beetje jammer is, is dat ik of niemand in m'n buurt een motor heeft waarmee we zouden kunnen leren rijden als we les volgen. En over kopen wil ik het thuis nog niet teveel hebben, nu ik die van ons net overtuigd heb om lessen te gaan volgen. Alles stap voor stap

Via het werk zou ik misschien wel een Honda CB 500 van 1999 met zo'n 50 000km op de kop kunnen tikken voor 750 euro (!!); dat zou ik thuis misschien wel nog verkocht krijgen, lol. Maar ik wil eerst es horen of dat ding nog in deftige staat is.

Wat zijn mijn verdere plannen? Ik heb mijn hart verloren aan een halfgekuipte Fazer 600 en een CBF 600sa, dus hopelijk kan ik ergens in de zomer zo'n ding vinden. En dan zijn we vertrokken hé.

Soit, mijn excuses voor dit geheel nutteloze verhaaltje, maar ik dacht, ik stel me hier even voor

50cc
    Merk moto
    Suzuki
    Type moto
    Intruder VL1500
    Bouwjaar moto
    2006
    Welkom en succes met de opleiding.
    De zoektocht naar een geschikte moto zal nog een uidaging worden, maar aangezien jullie beiden jullie rijbewijs willen halen zou het toch wel moeten lukken om jouw partner de overtuigen een motor te kopen. Misschien best kijken naar iets wat voor beiden geschikt is om me te leren rijden.

1000cc
    Merk moto
    KTM
    Type moto
    990 Adventure
    Bouwjaar moto
    2006
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KHardy Bekijk berichten
    ...met het oog op de verzwaarde opleiding in 2013.
    Met de moeilijkheidsgraad van de opleiding en het examen verandert niets in 2013...enkel een hoop gedoe met leeftijden en vermogensklassen.

Wat wel een beetje jammer is, is dat ik of niemand in m'n buurt een motor heeft waarmee we zouden kunnen leren rijden als we les volgen. En over kopen wil ik het thuis nog niet teveel hebben, nu ik die van ons net overtuigd heb om lessen te gaan volgen. Alles stap voor stap
    Zonder een eigen moto thuis (die CB500 is trouwens een schitterend idee daarvoor) zou ik de lessen niet eens gaan volgen. 't Is ideaal als ge direct kunt verderdoen met hetgeen ge geleerd hebt. Eerst lessen volgen, dan een paar weken of maanden niet rijden wegens geen moto is gelijk aan terug op 0 beginnen. Zeker voor iemand die nog nooit met versnellingen gereden heeft kan zoiets tegenvallen.
    Nil volentibus arduum

50cc
    Merk moto
    Suzuki
    Type moto
    Intruder VL1500
    Bouwjaar moto
    2006
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raketman Bekijk berichten
    Zonder een eigen moto thuis (die CB500 is trouwens een schitterend idee daarvoor) zou ik de lessen niet eens gaan volgen. 't Is ideaal als ge direct kunt verderdoen met hetgeen ge geleerd hebt. Eerst lessen volgen, dan een paar weken of maanden niet rijden wegens geen moto is gelijk aan terug op 0 beginnen. Zeker voor iemand die nog nooit met versnellingen gereden heeft kan zoiets tegenvallen.
    Hierin volg ik Raketman, ik heb ook lang gewacht om mij. Rijbewijs te halen (32j) maar heb wel onmiddellijk na de theorielessen een tweedehands motor gekocht om te kunnen rijden en ervaring opdoen, want dat is uiteindelijk het belangrijkste. Met een paar uuur rijles kan je nog lang niet rijden.
    Dus eigenlijk zo snel mogelijk een motor kopen na de lessen en dan zoveel mogelijk oefenen, niet enkel op de weg, maar ook zeker regelmatig op het oefenterrein gaan oefenen (indien mogelijk natuurlijk)

125cc
    Merk moto
    Honda
    Type moto
    CB1000R
    Bouwjaar moto
    2009
    inderdaad, als je de lessen gaat volgen is het trouwens ook geen luxe om nog is wat te oefenen met je eigen moto voor je examen gaat doen

50cc
    Hmm, goeie tips! Dus jullie denken dat 8 uur les nooit genoeg kan zijn als je thuis niet kan oefenen?

1000cc
    Merk moto
    BMW - VESPA
    Type moto
    R1200GS / 300GTS
    Bouwjaar moto
    2007-2009
    Na 8 uur kan je met een moto rijden, maar kan je nog niet motorijden....

Zoek u een goed motooke, dien 500 is OK!
    Als de kat van huis is, is er nog steeds het poesje van de buurvrouw!

50cc
    Merk moto
    Suzuki
    Type moto
    Intruder VL1500
    Bouwjaar moto
    2006
    8u les kan voldoende zijn om te slagen voor het examen, maar indien je nog geen ervaring hebt, zal je nog niet echt kunnen motorrijden. Persoonlijk zou ik je aanraden om toch ook minstens enkele maanden extra praktijkervaring op te doen, maar het is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken.
    Het bezitten van een rijbewijs is niet het bewijs dat je goed kan rijden, dat leer je enkel door veel te rijden. Ik hoor zelfs motorrijders met 30 jaar ervaring zeggen dat ze nog steeds bijleren.

50cc
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vet on Wheels Bekijk berichten
    Na 8 uur kan je met een moto rijden, maar kan je nog niet motorijden....

Zoek u een goed motooke, dien 500 is OK!
    Zal morgen es snel navragen of die CB nog in deftige staat is dan. Voor 750 euro kunt ge nie gekl**t zijn denk ik?

50cc
    Merk moto
    honda
    Type moto
    cbr600f
    Bouwjaar moto
    2002
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk berichten
    8u les kan voldoende zijn om te slagen voor het examen, maar indien je nog geen ervaring hebt, zal je nog niet echt kunnen motorrijden. Persoonlijk zou ik je aanraden om toch ook minstens enkele maanden extra praktijkervaring op te doen, maar het is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken.
    Het bezitten van een rijbewijs is niet het bewijs dat je goed kan rijden, dat leer je enkel door veel te rijden. Ik hoor zelfs motorrijders met 30 jaar ervaring zeggen dat ze nog steeds bijleren.
    en zeker niet te lang wachten om het exaam te gaan afleggen ook niet.
    ik moet nog voor den eerste keer gaan voor 7 april :s

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum rechten