Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16

Onderwerp: 125cc scooter - beginnersvragen

  1. #11
    1000cc fore's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    hogt
    Berichten
    3.622
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RAT Bekijk berichten
    Ideaal om boodschappen mee te doen Er kunnen twee grote stokbroden onder 't zadel samen met BBQ proviand voor 5 personen, drank inbegrepen!

    Uw schoendozen nie vergeten ...

    Praat niet over jezelf, dat zullen wij wel doen ... als je weg bent.

    Op de tekenplank in 1956 ...
    Op de markt in 1957

  2. #12
    1000cc the riding man's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    duffel
    Berichten
    1.388
    Ik ben even zo vrij om te nuanceren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door assembler Bekijk berichten
    Je moet je rijbewijs B voor 1989 gehaald hebben om via de "ouderdom" manier moto te rijden, met een 125 cc mag je zowiezo rijden indien je langer dan 2 jaar in het bezit bent van een rijbewijs B.

    Klopt volledig!

    125 cc's kosten soms MEER aan onderhoud dan zwaardere motoren, die dingen slijten ook veel vlugger. Is in principe maar een ietsje verzwaarde brommer waarmee je dan rijd hé.

    Zever. 125cc zijn véél goedkoper in onderhoud dan zwaardere motoren. Veelal heb je op de scooter 1cilinder, die is zowiezo al goedkoper dan meerdere cilinders. Verder heb je geen onderhoud of vervanging aan kettingssets, je kan hem niet mishandelen door slecht te schakelen, verbruikt veel minder, onderhoud kost gewoon veel minder. Die dingen slijten absoluut niet sneller, integendeel zelfs. Pas als je eraan begint te foefelen om op te drijven en dus niet meer rijden hoe de fabricant het voorzien heeft, dan slijten die inderdaad veel vlugger. Maar standaard blijft dat bollen, niet kapot te krijgen bij normaal gebruik en regelmatig onderhoud. Das iets anders dan ne KTM zenne!

    Wanneer je bvb een 125 cc dax hebt, moet ie om de 2500 km binnen en kost je dat elke keer 98 €
    Ook moet om de 500 km de ketting gespannen worden.

    Geen flauw idee van, nog nooit met dax gereden. Wel met 2 verschillende 125cc's. Mijne eerste moto (na mijn schakelbrommer) was de honda shadow125, en mijn vrouw heeft nog met een sh125i gereden.

    Wanneer je ietsje meer hebt uitegegeven, neem nu een honda pcx 125 of SH125i of de hiervoor genoemde xmax. Word dat een groot onderhoud om de 5 à 7000 km en kost je dat plusminus 70 € afhankelijk van het uurtarief bij je dealer.

    6000km klein, 12000km groot. Prijs dat je geeft zal ongeveer wel kloppen voor gewoon standaard onderhoud zonder bijkomende dingen.

    Wanneer je een honda CBR hebt, steek je hem binnen om de 12 000 km en kost je dat 61 €

    Zelfde opmerking, je kan daar zo geen prijs opplakken. Hangt er sterk vanaf wat ze allemaal (moeten) doen.

    Je kan altijd beginnen met een 125 cc scooter ofzo hé, das plezant en vlot genoeg. Maar zou toch opteren om eens een rijbewijs A te halen, uiteindelijk ga je toch sneller en zwaarder en luider willen dat heb ik nu al met mijn 250 cc

    Volledig mee eens. In dat opzicht gezien, als je dan toch later ne schakelmoto wil ben je al een stap vooruit met te beginnen op een 125cc hand(allé voet)geschakeld. Als je die ambitie totaal niet bezit, dan ga je wel meer comfort en gebruiksgemak ondervinden van een scooter tov een schakelmoto.


    Een 125 cc rijd 90, maar dan moet hij wel alles geven hé das zoals 50 rijden op een 2takt peugeot foxke. Wel handig alsde in gent of brussel ofzo woont.

    Een 125cc rijdt met gemak 90 a 100km/u, met wat wind mee gaat hij richting de 110km/u. Voor de cbr125 doe je daar nog 10km/u bij zonder enige aanpassingen, dus standaard.
    En nog wat opvulling omdat ik anders te weinig tekst heb om geplaatst te krijgen.
    Laatst gewijzigd door the riding man; 27-11-12 om 15:05.
    Honda Shadow125, Kawazaki gpz500s, Kawazaki klv1000, Honda sh125/300i, Honda cbr250r, ktm 990adventure
    Honda Integra 750

  3. #13
    250cc
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    391
    Over die prijs van onderhoud..

    mijn eerste onderhoud van de cbr 125 was 25euro.
    mijn 2e onderhoud was ergens een 70euro...
    Dit was 1000km en 7000km. wie zegt hier iets van duur? (een 125cc moet naar mijn weten ook gewoon rond de 6000km eens binnen... )

    Mijn sevenfifty doet daar een schepje bovenop.
    Zeker als we dan nog eens het rubber gaan vergelijken...
    of de naft die beiden verbruikten... sevenfifty verbruikt het dubbel van een cbr 125 (zelfs op zijn zuinigste).

    laten we stellen dat goedkoper als een 125cc niet echt mogelijk is....
    en die cbr 125 reed met mijn 90kilo droog aan den haak nog steeds 120km/u

  4. #14
    1000cc Vet on Wheels's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Midden-Brabant
    Berichten
    2.685
    Honda SH 125i *** Motorscooter**** Als Nieuw !!! - Te koop | 2dehands.be

    Den deze vind ik een goede scoote:, betrouwbaar, stabiel en comfortabel,betaalbaar , half Rome rijdt ermee rond!
    Als de kat van huis is, is er nog steeds het poesje van de buurvrouw!

  5. #15
    50cc
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    3
    Zo de beslissing is gevallen; een mooie suzuki burgman 125 op de kop getikt....

    Bwj 2010, 6900 km, €2000. .. Nu nog kleren, verzekering, ideaal beginnen met dit donkere winterweer
    .

  6. #16
    grs
    grs is offline.
    500cc grs's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Berichten
    550
    Rij veilig en succes ermee !

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Forum rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32